4 December 2013, 12:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 December 2013, 12:19 door Jambon.)
BartWillem schreef:Het geeft wel aan dat er naast een huizenbubble er dus wel degelijk een oldtimerbubble was: de auto was volgens jou dus meer waard dankzij een belastingvoordeel, en nu minder waard omdat het belastingvoordeel wegvalt.het is net kunst of antiek.. Vraag en aanbod bepalen weer de prijs.. Mensen die het nu kunnen betalen gaan door, de groep die het bv uit liefhebberij doet maar wat ouder worden en het uiteindelijk te gortig wordt zullen beslissen er nog mee door te gaan of het wel welletjes vinden. Minder worden zal mogelijk het peil bereiken van voor de bubble, minus degene die toch al zo oud zijn dat het uiteindelijk niet meer mogelijk is. Toevallig had ik het daarover met m'n buurman, motor reviseren, hoe vaak maken we dat nog mee, ik nog 1keer denk ik, maar ben je 21, dan denk je daar heel anders over. Wat heet nu een klassieker, wat was een klassieker toen ik 22 was.. Of wanneer iemand over 15 jaar 22 is, wat bestaat er dan nog..? De T-Ford van overgrootvader? De 106 Sport die nu 12 jaar oud is, mijn 142 die dan bijna 70 jaar oud is als ie er dan nog is..? Is het uberhaupt nog te betalen of mag het nog wel..? Wie gaat er dan nog het onderhoud kennen en kunnen? Beer met wielen op de weg, kweet ut, maar het hoort allemaal bij onze evolutie vindt ik.. Waar hechten we nu allemaal waarde aan en waaraan over 10 jaar en zo verder... Veranderende regels horen er ook bij.. Mensen die handig gebruik willen en mogen maken van die regels, en daardoor nu een volgende keus maken is logisch, of het nu om een oude auto gaat of veranderende aftrekposten voor onze medische kosten, weet ik veel wat.. De 1 gaat het aan z'n hart, de ander heeft er zij voordeel mee gedaan, en vind wel weer iets anders waar mogelijk weer een groep mensen het niet mee eens is..