4 December 2013, 13:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 December 2013, 13:17 door Marc1970.)
Ja, kan ik ook meebeppen. Er is eigenlijk maar 1 type benzinemotor in de 240, een groot rood stuk gietijzer waar 500 jaar Zweedse metallurgie inzit en zodoende ontzettend lang meegaat, makkelijk werkt en soepel rijdt en niet overdreven snel of stil is (dat laatste is voor mij een voordeel anders stond ik elke keer in de berm te luisteren of de motor nog wel draaide). Ook niet erg zuinig, dat vond men niet zo belangrijk en de vorm vd auto werkt ook niet mee.
Die V6 is een Frans 'gestyled' blok met bijbehorende eigenaardigheden, wat in de Franse merken erg goed is, maar door Volvo niet helemaal begrepen is. Vooral de smering tussen tuimelaars en nokken is marginaal waardoor er menig nokkenas opgevreten is dankzij verwaarloosde oliewissels. Het is dan weer extra onhandig dat de nokkenas alleen naar achteren uit de motor kan.
Die V6 is een Frans 'gestyled' blok met bijbehorende eigenaardigheden, wat in de Franse merken erg goed is, maar door Volvo niet helemaal begrepen is. Vooral de smering tussen tuimelaars en nokken is marginaal waardoor er menig nokkenas opgevreten is dankzij verwaarloosde oliewissels. Het is dan weer extra onhandig dat de nokkenas alleen naar achteren uit de motor kan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969