6 December 2013, 11:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 December 2013, 11:38 door Marc1970.)
De krukaslagering was meer dan OK, zie de foto's van die calgaryvolvo site, het hele ondereind is goed genoeg. Problemen ontstaan pas bovenin, bij de nokkenassmering, en dan alleen als de oliewissels niet gedaan worden. Dat waren Volvo rijders niet gewend, zo'n modern stuk Franse techniek ipv Zweedse tractormechanika onder de motorkap, en ws. zijn er wel eens mensen een paar duizend km teveel doorgereden. Alhoewel de PRV in Franse auto's een soort B20 reputatie heeft.
In die calgaryvolvo link wordt alles wel zo'n beetje uitgelegd, de koeling is belangrijk en ingewikkeld, de distributieketting-spanner een gevoelige snaar en de rest is OK.
De nokkenassmering heeft Volvo later aangepakt met andere tuimelaars en een oliepoeltje onder de nokken, ws. kan je gewoon tuimelaars uit een willekeurig Frans blok overzetten.
Spanners van de distributiekettingen. Alles ongeveer maal 2 natuurlijk.
In die calgaryvolvo link wordt alles wel zo'n beetje uitgelegd, de koeling is belangrijk en ingewikkeld, de distributieketting-spanner een gevoelige snaar en de rest is OK.
De nokkenassmering heeft Volvo later aangepakt met andere tuimelaars en een oliepoeltje onder de nokken, ws. kan je gewoon tuimelaars uit een willekeurig Frans blok overzetten.
Spanners van de distributiekettingen. Alles ongeveer maal 2 natuurlijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

