8 December 2013, 22:18
Hoi Marc,
Fijn dat er mensen zijn zoals jij die gelijk aan het blok zien wat er wel of niet op zit. Volgens de typeplaat op de auto is het een b27e maar dat is dus verbouwd? LPG moet er uiteindelijk helemaal uit natuurlijk. Het eerste wat nu belangrijk is, zijn de dynamo en de lekke waterpomp. De dynamo die ik er net af heb gehaald kan ik niet vinden tussen de volvo onderdelen. Het is een 14 volt 30/90A dynamo van Bosch. Ik ga maar eens kijken of ik daar koolborstels voor kan vinden, en dan hopen dat dit het probleem is waarom hij niets bij laadt.
Ik ben blij dat jij zegt dat het met die bodem en balkjes nog wel te doen is. Ik was bang dat dit einde verhaal betekende. De buitenkant vind ik nu niet zo heel erg belangrijk. Dat komt van de zomer wel weer. Hij moet 14 februari apk gekeurd zijn. Dan moet de onderkant dus helemaal in orde wezen. De dorpels van een 240 zijn dus hetzelfde als die van de 264??
Weet jij ook waar ik een waterpomp als deze kan krijgen? Hij staat namelijk constant te druppelen. In de behuizing waar de as uitkomt zit boven en onder een klein rond gaatje. Dat is zo te zien standaard. Uit de onderste staat hij al de hele dag te druppelen. Idee wat dat is, of nieuwe pomp?
Fijn dat er mensen zijn zoals jij die gelijk aan het blok zien wat er wel of niet op zit. Volgens de typeplaat op de auto is het een b27e maar dat is dus verbouwd? LPG moet er uiteindelijk helemaal uit natuurlijk. Het eerste wat nu belangrijk is, zijn de dynamo en de lekke waterpomp. De dynamo die ik er net af heb gehaald kan ik niet vinden tussen de volvo onderdelen. Het is een 14 volt 30/90A dynamo van Bosch. Ik ga maar eens kijken of ik daar koolborstels voor kan vinden, en dan hopen dat dit het probleem is waarom hij niets bij laadt.
Ik ben blij dat jij zegt dat het met die bodem en balkjes nog wel te doen is. Ik was bang dat dit einde verhaal betekende. De buitenkant vind ik nu niet zo heel erg belangrijk. Dat komt van de zomer wel weer. Hij moet 14 februari apk gekeurd zijn. Dan moet de onderkant dus helemaal in orde wezen. De dorpels van een 240 zijn dus hetzelfde als die van de 264??
Weet jij ook waar ik een waterpomp als deze kan krijgen? Hij staat namelijk constant te druppelen. In de behuizing waar de as uitkomt zit boven en onder een klein rond gaatje. Dat is zo te zien standaard. Uit de onderste staat hij al de hele dag te druppelen. Idee wat dat is, of nieuwe pomp?
Ik rij een:
GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976

