9 December 2013, 12:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 December 2013, 12:57 door Marc1970.)
De waterpomp die nu lekt, kan je vast nog wel even gebruiken. Er zitten 2 lagers en 3 keerringen in, als de achterste 2 lekken komt er water uit dat draingat. Dat betekent dat de lagers nu 'gesmeerd' wordt door koelwater, wat eigenlijk best goed gaat (ws. al een hele poos). Alleen zorgen dat het waterpeil nooit onder het lager zakt en dat je er goed antivries in hebt zitten.
Kijk voor je laadprobleem ook eens naar de massakabel vd dynamo, dynamo hangt in rubbers en heeft dus een kabeltje naar het blok als massa nodig.
Om een gat bij de kriksteun te repareren heb ik nog geen hele dorpel vervangen, vervangingsplaatwerk is wel leuk maar toch zeker 10-20% dunner. Liever het gat vierkant uitzagen en een passend plaatje van dezelfde dikte erin, weerskanten teer erover en klaar. Meeste roest zit onder de sierstrip waar de meeste 240's toch al zwart geteerd zijn. Om de roestschade goed te bekijken moet je de vloerbedekking er eens uithalen, daar zal de auto ook lekker van opdrogen.
Kijk voor je laadprobleem ook eens naar de massakabel vd dynamo, dynamo hangt in rubbers en heeft dus een kabeltje naar het blok als massa nodig.
Om een gat bij de kriksteun te repareren heb ik nog geen hele dorpel vervangen, vervangingsplaatwerk is wel leuk maar toch zeker 10-20% dunner. Liever het gat vierkant uitzagen en een passend plaatje van dezelfde dikte erin, weerskanten teer erover en klaar. Meeste roest zit onder de sierstrip waar de meeste 240's toch al zwart geteerd zijn. Om de roestschade goed te bekijken moet je de vloerbedekking er eens uithalen, daar zal de auto ook lekker van opdrogen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

