13 December 2013, 14:17
BartJu schreef:(...)
Feitelijk behouden ze dus toch de vVlietregeling, maar sneuvelt de overgangsregeling ervan (de stapsgewijze opbouw naar 30 jaar).
(...)
Het was toch juist de 'motie van Vliet' die betoogde om de 25-jaar grens te handhaven, en die uiteindelijk heeft geleid tot de huidige overgangsregeling van 25 naar 30 jaar?
Ander punt: die PvdAers denken nu de inkomstenderving bij 30-jaar i.p.v. 40-jaar grens te dekken door de overgangsregeling af te schieten. Maar wat levert dat dan op? Weekers heeft in de kamerbrief van eind april aangegeven dat de beoogde overgangsregeling voor benzine-auto's van 1974-1987 'slechts' 17 miljoen kost:
"Incidenteel bedragen de extra kosten als gevolg van de overgangsmaatregelen € 17 miljoen in 2014, in 14 jaar aflopend naar nihil in 2028."
Dat betekent toch dat het nooit meer dan 17 miljoen kan 'opleveren' als de overgangsregeling wordt geschrapt???