12 October 2014, 23:31
Arjan. schreef:Ik snap niet zo goed hoe je het contactslot en de draden daaraan doormeet als je de stekker er af getrokken hebt. Heb je de voeding van het contactslot er dan ook niet af getrokken?
Ik heb de ene pool van de meter op de stekkerdoos gehouden waarbij de letter 'S' staat. De andere op de roodwitte draad die onder mijn stuur hing. De negatieve pool van de accu had ik eraf gehaald. Ik geef toe dat ik daarmee niet het contactslot zelf doormeet op een breukje maar ik weet ook niet hoe ik dat zou moeten doen.
Verder zou ik 1 ding tegenlijk meten, dus of de roodwitte kabel vanaf het contact of de zwartwitte. Nu heb je namelijk geen idee waar de onderbreking zit, erg stabiel zijn de deurschakelaars van een 240 nou ook weer niet. Liever gewoon meten tov een 12V of massa die betrouwbaarder is.
Verder klopt het dat de deurschakelaars niet erg stabiel zijn. Ik heb ze daarom vorig jaar allemaal vervangen en tot dusverre werken ze goed. Het interieurlicht werkt altijd prima.
Maar ik wil natuurlijk graag leren van iemand met ervaring. Ik ga de spanning meten tussen de [aangesloten] roodwitte draad en een betrouwbaar aardepunt bij de middenconsole als de sleutel in het contact zit. Ik laat het morgen weten.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]