18 December 2013, 12:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 December 2013, 12:48 door BartWillem.)
Even nagezocht, het komt op ten hoogste 683 Euro griffiekosten (als ik het goed zie) als men naar het Hooggerechtshof gaat, en dan nog de dagvaarding die in de meeste gevallen 100 Euro kost. Oftewel: die advocaat rekent gewoon het volle uurtarief, Autobelangen zal er zelf ook wel wat aan over willen houden en vandaar dat men veel geld nodig heeft. Naar eigen zeggen heeft de stichting de donaties van 50 Euro nu nodig om het eerste jaar door te komen. Met 30.000 leden x 50 Euro zou dat 150k zijn. Stel dat de advocaat er 5 uur per week aan spendeert (wat Ãrg veel zou zijn) en dat een jaar lang, bij een uurtarief van 400 Euro per uur harkt de advocaat 100k binnen. Waar die andere 50k heen zijn is me dan een raadsel.
Persoonlijk had ik ingezet op een lagere donatie: in tijden van crisis is het voor veel lui een behoorlijke rib uit het lijf. Met een donatie van 10 Euro of 15 Euro zouden er veel meer mensen meedoen lijkt me. Je kan beter 20.000 x 10 Euro ophalen dan 1500 x 50 Euro.
Maar als je jurist bent, kan je dan niet ipv een donatie gratis juridisch advies verlenen?
En op je vraag terug te komen: ik werk inderdaad voor niets.
Persoonlijk had ik ingezet op een lagere donatie: in tijden van crisis is het voor veel lui een behoorlijke rib uit het lijf. Met een donatie van 10 Euro of 15 Euro zouden er veel meer mensen meedoen lijkt me. Je kan beter 20.000 x 10 Euro ophalen dan 1500 x 50 Euro.
Maar als je jurist bent, kan je dan niet ipv een donatie gratis juridisch advies verlenen?