18 December 2013, 14:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 December 2013, 15:05 door BartJu.)
BartWillem schreef:Volgens mij ben je dan niet tot het tijdvak belastingvrij:
Was het niet zo dat om in aanmerking te komen voor de overgangsregeling de auto vóór aanvang van het tijdvak op benzine moet staan? Dat je belastingvrij zou zijn tot aanvang van het eerstvolgende tijdvak lijkt me vrij sterk, ik vermoed dat je gewoon een naheffing toegestuurd krijgt van de periode 1 januari tot eerste tijdvak. Maar het valt wel op meerdere manieren te interpreteren, echt duidelijk is het niet vind ik.
Erg irritant dat er ook hierover weer zoveel onduidelijkheid is, want uit zelfde FAQ ook dit citaat (voorbeeld bij eerste registratie per 8 mei):
Citaat:Het 1e tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt, begint dan op 8 februari 2014.
Niettemin, de gehele tekst duidt erop dat de teller gaat lopen bij eerste tijdvak beginnend in 2014. Wordt onderstreept met voorbeeld, en ook in lijn met rest van de tekst.
Overigens, zojuist had ik het over datum eerste toelating, maar dat is dus eerste registratie in NL.
Dan toch de veelgestelde vraag maar weer stellen via de telefoon voor bevestiging...
Stelletje halzen, waarom kunnen ze nou nooit gewoon een eenduidige en heldere tekst opstellen?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005