23 December 2013, 19:44
Weer eens een update van mijn kant!
in de herfstvakantie had ik de krukaskeerringen vervangen. Bij de achterste lekte het gelijk al, en het blok is weer helemaal nat aan de onderkant. Was een tegenvaller.
Nu dacht ik dat het wel zou komen door het oude type keerring dat ik gebruikt had. Dus een upgrade keerringdeksel en keerring gekocht. Net haal ik de boel uit elkaar en blijkt de keerring maar amper gelekt te hebben. (zie foto)
Is het relatief eenvoudig en snel te doen om de motor nu uit de auto te tillen en de carterpanpakking te vervangen? Ik twijfel een beetje wat ik moet doen, ook met de feestdagen tussendoor. De versnellingsbak e.d. zijn eronder uit, dus misschien maakt dat het wel makkelijker?
Alvast bedankt, voor jullie hulp. Kan ik bedenken hoe ik het aan moet pakken.
[ATTACH=CONFIG]1922[/ATTACH]
in de herfstvakantie had ik de krukaskeerringen vervangen. Bij de achterste lekte het gelijk al, en het blok is weer helemaal nat aan de onderkant. Was een tegenvaller.
Nu dacht ik dat het wel zou komen door het oude type keerring dat ik gebruikt had. Dus een upgrade keerringdeksel en keerring gekocht. Net haal ik de boel uit elkaar en blijkt de keerring maar amper gelekt te hebben. (zie foto)
Is het relatief eenvoudig en snel te doen om de motor nu uit de auto te tillen en de carterpanpakking te vervangen? Ik twijfel een beetje wat ik moet doen, ook met de feestdagen tussendoor. De versnellingsbak e.d. zijn eronder uit, dus misschien maakt dat het wel makkelijker?
Alvast bedankt, voor jullie hulp. Kan ik bedenken hoe ik het aan moet pakken.
[ATTACH=CONFIG]1922[/ATTACH]

