6 January 2014, 15:19
Nu de superpolar de taak als 'daily driver' heeft overgenomen kunnen de klusjes aan de turbo gaan starten. Hij staat nu lekker te overwinteren in de werkplaats. Al is de kans op pekel met 17 graden in januari ietwat klein. dus....
Afijn. Eerste klus is dat geklooi met de stuurbekrachtiging. De pomp doet nog maar zelden iets. Stuurt dan best zwaar, zo'n baksteen. Alles ook zeiknat van de ATF en lijkt zowel uit gare slangen als tussen de poelie en het stalen reservoirtje van de originele setup uit te komen.
![[Afbeelding: 20140103_205350_zps791060bb.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205350_zps791060bb.jpg)
Nu moet deze toch het veld ruimen voor de airco-setup. Stuurbekrachtigingspompjes (ZF) heb ik nog wel rondslingeren maar met die rondere reservoirtjes... Ik wil graag de set-up zo origineel mogelijk en niet het reservoirtje ergens tegen plaatwerk aan schroeven (wat ook weer lastiger zal worden als daar strax IC-buizen moeten lopen). Nu dus op jacht naar zo'n vierkant exemplaartje.
Is dit stuurhuis (door de vorige eigenaar niet heel lang geleden vervangen) een CAM? Dat was mijn vermoeden...
![[Afbeelding: 20140103_205332_zps7367c94b.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205332_zps7367c94b.jpg)
Hopelijk is die in orde, wat zal blijken als we er een nieuwe pomp met verse olie opschroeven.
Ik zat ff te kijken naar de (ubersmerige) turbo.... en ik dacht dat de originele 240-turbo's geen waterkoeling hadden. Als je deze foto ziet loopt er wel een rubber slang van de koelwatergebeuren naar de turbo. Of had ik het fout? originele turbo of niet?
![[Afbeelding: 20140103_205310_zps4be8e7d3.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205310_zps4be8e7d3.jpg)
![[Afbeelding: 20140103_205904_zps4b0c52c7.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205904_zps4b0c52c7.jpg)
Afijn. De turbo komt later. Nu eerst de stuurbekrachtiging fixen.
Afijn. Eerste klus is dat geklooi met de stuurbekrachtiging. De pomp doet nog maar zelden iets. Stuurt dan best zwaar, zo'n baksteen. Alles ook zeiknat van de ATF en lijkt zowel uit gare slangen als tussen de poelie en het stalen reservoirtje van de originele setup uit te komen.
![[Afbeelding: 20140103_205350_zps791060bb.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205350_zps791060bb.jpg)
Nu moet deze toch het veld ruimen voor de airco-setup. Stuurbekrachtigingspompjes (ZF) heb ik nog wel rondslingeren maar met die rondere reservoirtjes... Ik wil graag de set-up zo origineel mogelijk en niet het reservoirtje ergens tegen plaatwerk aan schroeven (wat ook weer lastiger zal worden als daar strax IC-buizen moeten lopen). Nu dus op jacht naar zo'n vierkant exemplaartje.
Is dit stuurhuis (door de vorige eigenaar niet heel lang geleden vervangen) een CAM? Dat was mijn vermoeden...
![[Afbeelding: 20140103_205332_zps7367c94b.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205332_zps7367c94b.jpg)
Hopelijk is die in orde, wat zal blijken als we er een nieuwe pomp met verse olie opschroeven.
Ik zat ff te kijken naar de (ubersmerige) turbo.... en ik dacht dat de originele 240-turbo's geen waterkoeling hadden. Als je deze foto ziet loopt er wel een rubber slang van de koelwatergebeuren naar de turbo. Of had ik het fout? originele turbo of niet?
![[Afbeelding: 20140103_205310_zps4be8e7d3.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205310_zps4be8e7d3.jpg)
![[Afbeelding: 20140103_205904_zps4b0c52c7.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20140103_205904_zps4b0c52c7.jpg)
Afijn. De turbo komt later. Nu eerst de stuurbekrachtiging fixen.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.

