17 March 2014, 22:35
Gefeliciteerd met je aanschaf en je aanwezigheid hiero 
Misschien snap ik het niet goed (en dan bedoel ik het volgende niet beledigend o.i.d.), maar weet je het verschil tussen de V-snaar en de distributieriem? Dit zijn nl. niet dezelfde dingen . Waarom ik twijfel of je het verschil weet, is dat je het enerzijds hebt over een piepende snaar, maar anderzijds ook over timing (timing belt = distributieriem = die platte met de tandjes) en je hebt ook foto's van van de distributieriem.
Dat gillen is je V-snaar (of een vd 2
). Je distributie gilt niet als deze slecht wordt, die gaat rafelen/scheuren (maar dan is ie wel echt ver heen), en hoogstens dat je spanrol lawaai maakt, maar dat is wel een heel ander geluid.
V-snaar vervangen is simpel, de stang bij je dynamo iets lossen zodat de spanning eraf gaat
Succes!

Misschien snap ik het niet goed (en dan bedoel ik het volgende niet beledigend o.i.d.), maar weet je het verschil tussen de V-snaar en de distributieriem? Dit zijn nl. niet dezelfde dingen . Waarom ik twijfel of je het verschil weet, is dat je het enerzijds hebt over een piepende snaar, maar anderzijds ook over timing (timing belt = distributieriem = die platte met de tandjes) en je hebt ook foto's van van de distributieriem.
Dat gillen is je V-snaar (of een vd 2
). Je distributie gilt niet als deze slecht wordt, die gaat rafelen/scheuren (maar dan is ie wel echt ver heen), en hoogstens dat je spanrol lawaai maakt, maar dat is wel een heel ander geluid.V-snaar vervangen is simpel, de stang bij je dynamo iets lossen zodat de spanning eraf gaat
Succes!
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012