16 April 2014, 10:08
Als je een non-"overgangsregelaar" zoekt, moet je in mijn ogen makkelijk kunnen slagen met dat budget. En in die bouwjaren is het ook niet waarschijnlijk dat je met gesjoemelde kentekens te maken krijgen. Vaak worden dat soort auto's gebruikt om een oud chassisnummer op te plakken niet andersom.
Een 240 S uit 1994 zal wel een 240 Super polar zijn. En gezien het motortype mogelijk geimporteerd uit Italie of ander "2liter"land. Je zou dus goed moeten opletten op de kilometerstand.
Wat betreft motoren zul je bij volvo niet verwend worden met PK's of vermogen. Ik ben zelf behelpen met een B200K (een 2liter carburateur op lpg, <100pk) en die doet het prima op de snelweg, ook in de Alpen, Vogezen, Ardennen, Karawanken, maar ook Brienenoordbrug en Botlek etc etc. Desalniettemin zou ik proberen een goed verzorgde (dat is het belangrijkste) B230F scoren.
Een 240 S uit 1994 zal wel een 240 Super polar zijn. En gezien het motortype mogelijk geimporteerd uit Italie of ander "2liter"land. Je zou dus goed moeten opletten op de kilometerstand.
Wat betreft motoren zul je bij volvo niet verwend worden met PK's of vermogen. Ik ben zelf behelpen met een B200K (een 2liter carburateur op lpg, <100pk) en die doet het prima op de snelweg, ook in de Alpen, Vogezen, Ardennen, Karawanken, maar ook Brienenoordbrug en Botlek etc etc. Desalniettemin zou ik proberen een goed verzorgde (dat is het belangrijkste) B230F scoren.

