26 April 2006, 16:44
TheSaint77 schreef:Welkom hier! Ik rij iedere dag vanaf Den Haag door het westland richting Breda. Dus misschien kom ik je nog wel eens tegen op de weg. Ben benieuwd naar de foto's
Waarom heb je eigenlijk een extra lambda meting nodig en wat is de A/F ratio eigenlijk?
Hoi,
Dat verhaal van die labda sensor is maar een uitprobeersel.
Ik laat de originele sensor zitten, maar tussen de stekker zet ik een potmeter die in het dashboard komt.
Als de sensor 450 mV uitstuurt naar de cpu is labda=1 en A/F ratio = 14.7:1 zeg maar de ideale mengsel verhouding (Air/Fuel verhouding)
Als ik nu het signaal naar de computer verlaag, denkt hij dat het mengsel te arm is en gaat meer benzine inspuiten.
De tweede labda sensor wordt aangesloten op een meter die ook in het dashboard zit. Zo kan ik dus de actuele mengsel verhouding uitlezen en zonodig bijstellen. Dit is dus alleen een uitprobeersel. Ik ben geen automonteur en er zullen dus ongetwijfeld mensen zijn die er veel meer verstand van hebben. Als dit het geval is hoor ik het graag. Maar goed ik wil eerst kijken of het werkt.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard