22 June 2014, 23:18
Jw240 schreef:Tsja.. De t6 kop is wat beter, die heeft mooiere kanalen, natriumgevulde kleppen en iets lichtere lifters etc. Afhankelijk van het jaar kun je ze overzetten in een 960 kop, heb je enkel die kanalen niet.
960 kop heeft fellere nokkenassen, geen gedoe met variabele kleptiming (wat moeilijk is aan te sturen en met zulke tamme nokkenassen niet zo heel bijzonder) en de thermostaat op de 960 plek zitten dus makkelijk met slangen enzo.
Qua nokkenastandwielen etc is het ook even goed kijken wat past en werkt.
Bedankt voor de reactie! Weet jij toevallig ook of de nokkenassen van een 960 ook in die van een t6 kop passen. Ik ben even aan het kijken wat wijsheid is. Als de nokkenassen van de 960 namelijk in de t6 kop passen maar dit zal wel niet, dan gebruik ik de t6 kop. (zal het werkplaats handboek op greenbooks.org van te voren nog even goed inspecteren).
Ik kan namelijk ook nog het t6 spruitstuk gebruiken en het mechanische gasklephuis aanpassen en deze aan de onderkant van het s80 spruitstuk bevestigen.
Ik wil eigenlijk af van die nokkenassen want dat zal alleen maar extra gedoe opleveren aan het eind. Ik wil uiteindelijk ook een stand alone aanschaffen en dan is zonder variabele nokkenassen toch makkelijker.
Misschien toch de kop van de 960 gebruiken en alles overzetten als dit mogelijk is. die kanalen is niet zo'n ramp dan zet ik uiteindelijk de druk gewoon wat hoger
. Zal binnenkort veel pas en meet werk worden samen met wat achtergrond studie!!