28 April 2006, 13:12
Nou we zijn weer bezig geweest.....
Ondertussen dus een luchtlekkage ontdekt in de carterventilatie (vandaar de slechte stationairloop???), de gasklep schoongemaakt, was heel erg zwart!, en de thermostaat vervangen.
Er zat een 87 graden thermostaat in en er is een 92 graden ingegaan nu.
Temperatuurmeter staat nu iets boven het midden. Motor loopt nu echt als een zonnetje. Pookje staat nog een klein beetje te schudden maar verder.... Het zoemen van de benzinepomp is ook ineens verdwenen.
Straks dus maar eens even de auto volgooien en kijken hoever we kunnen rijden met deze reparaties. Ik hoop dat het verbruik nu wel wat verbeterd door de wat hogere temperatuur en de verdwenen lekkage.
We houden jullie wederom weer op de hoogte!
Ondertussen dus een luchtlekkage ontdekt in de carterventilatie (vandaar de slechte stationairloop???), de gasklep schoongemaakt, was heel erg zwart!, en de thermostaat vervangen.
Er zat een 87 graden thermostaat in en er is een 92 graden ingegaan nu.
Temperatuurmeter staat nu iets boven het midden. Motor loopt nu echt als een zonnetje. Pookje staat nog een klein beetje te schudden maar verder.... Het zoemen van de benzinepomp is ook ineens verdwenen.
Straks dus maar eens even de auto volgooien en kijken hoever we kunnen rijden met deze reparaties. Ik hoop dat het verbruik nu wel wat verbeterd door de wat hogere temperatuur en de verdwenen lekkage.
We houden jullie wederom weer op de hoogte!
"SHAKEN, NOT STIRRED!"<br /><br />Volvo 240 GL Estate 1990 "Polar White"<br />B230F LH2.4 Jetronic<br />422.000 km, kinderzitje en labrador vrij....<br /><br />* Autobianchi A112 Abarth 1983<br />* Autobianchi A112 Elite 1984