26 July 2014, 00:36
frox schreef:Mooi werk weer man. Erge blaren van het slijpen van al die 24 kleppen?
Ja met zo'n 8 Klepper ben je zo klaar, en deze kleppen zijn kleiner waardoor de zuignap niet altijd goed bleef zitten. Waar ik de kop heb laten vlakken zei dat ik nog niet goed genoeg had ingeslepen. Ik ben dus weer een avond bezig geweest voor de afwerking. Alle kleppen zijn dus twee keer geslepen met 2 verschillende pasta's. Dat maakt een totaal van 4 X 24 kleppen Pffff!
Maar goed nu is alles klaar voor assemblage. Ben nog aan het wachten op klepseals. Deze moeten uit Zweden komen, de manne van Volvo de beemd konden ook niet herinneren dat ze deze in de afgelopen 10 jaar besteld hadden, haha!
Weet iemand of de klepperen en stoters van een 960 stugger zijn. Ik heb namelijk alleen een manual van de 960 waarin staat hoe de verstijfheid van de klepperen moet zijn.
Daarnaast kan ik de hydraulische klepstoters van de t6 wel induwen en van de 960 niet misschien ander werkingsprincipe? Ik weet nog niet welke ik ga gebruiken. Ik denk t6 omdat deze gemaakt zijn voor grotere vermogens. Iemand beter idee
Sent from my iPhone using Tapatalk