27 July 2014, 20:30
Jw240 schreef:Ik heb een druk-veerunster waarmee klepveren getest kunnen worden. Maar voordat het zover komt. Wat is de diameter van de winding, aantal windingen, vrije lengte en de diameter van de draad? Dan kan het te vergelijken zijn.
Klepseals heb ik in 2012 besteld en voor mij vele 850 rijders. Bij de dealer waren ze ook al verbaasd dat iemand ze bestelde haha.
Mooi van de verf, is ie een beetje goed te verwerken? Soms vind ik em erg dik en stroperig. Maarja daarvoor heb je tot ergens 270-300 graden C hittebestendigheid en goede chemische bestendigheid. Beetje verdunner er bij doet ook wonderen.
Hier is het redelijk streeploos gelukt met een paar laagjes:
Ja ik zal de vergelijking met de veren zelf ook even maken. Ik zal je nog even laten weten wat er uit komt. Wel voelen de t6 klepstoters en veren vele malen slapper aan als die van de 960. De t6 heeft progressieve klepperen wat de reden kan zijn dat het eerste stuk makkelijker is in te drukken.
Je motorblok ziet er wel erg gelikt uit. Op de pot staat wel om niet te verdunnen als dat niet nodig is. Dit is om de goede eigenschappen niet omlaag te brengen. Ik zal ook eens proberen om nog wat extra laagjes toe te voegen.
Weet jij trouwens iets over het infrezen van klepuitsparingen voor de kleppen in de zuigers vooral de inlaat kleppen. In de 960 zuigers zitten namelijk uitsparingen in de zuigers. Ik heb het nog niet getest of gemeten. Hier zal ik volgende week mee beginnen. Ik zal dan kijken of bij maximale verstelling van het nokkenas tandwiel de zuigers worden aangetikt.

