31 July 2014, 21:32
Mijn superpolar heeft wat last van warme momenten. Zelf na een citroenzuurflush en het draaien zonder thermostaat blijft de temperatuurmeter oplopen tot driekwart, bij 30 graden buitentemperatuur tot net onder rood gebied.
Ik heb het blok doorgespoeld met kraanwaterdruk en zo ook de radiateur. Dat water kwam er aanzienlijk minder schoon weer uit maar zeker zo snel.
Vervolgens een nieuwe Volvo-thermostaat van 87 graden erin, nieuwe kvs maar.. Ho maar.. Nog steeds zelfde euvel.
Visco draait by the weg..
Ik denk aan een radiateur die niet meer doet wat ie zou moeten doen... Maar is dat een realistische gedachte? Kan ook de waterpomp met verminderde capaciteit draaien oid? Waterpomp is wegens lekkage een half jaar geleden vervangen door een ander exemplaar (geen nieuwe).
Hoor graag wat jullie idee ervan is.
Gr,
Stevves.
Ik heb het blok doorgespoeld met kraanwaterdruk en zo ook de radiateur. Dat water kwam er aanzienlijk minder schoon weer uit maar zeker zo snel.
Vervolgens een nieuwe Volvo-thermostaat van 87 graden erin, nieuwe kvs maar.. Ho maar.. Nog steeds zelfde euvel.
Visco draait by the weg..
Ik denk aan een radiateur die niet meer doet wat ie zou moeten doen... Maar is dat een realistische gedachte? Kan ook de waterpomp met verminderde capaciteit draaien oid? Waterpomp is wegens lekkage een half jaar geleden vervangen door een ander exemplaar (geen nieuwe).
Hoor graag wat jullie idee ervan is.
Gr,
Stevves.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.