3 December 2014, 17:27
Marc1970 schreef:Ik heb drie of vier oliepompen van stokoude en afgebeulde B18 en B20 s uit elkaar gehaald, die mankeerden eigenlijk niks. Ze zaten allen net boven de norm qua tandwielspeling, enige puntje van zorg zouden de krassen op de bodem van de tandwielen kunnen zijn.
Dan nog, ze geven zoveel druk teveel ik kan me niet voorstellen dat ze minder dan 1 miljoen km meegaan. Het rubber is een geval apart, maar ik denk dat-ie blijft zitten zoals ie zit.
Waarom wordt er bij revisie van de B20 altijd gesproken van sterkere opvoerpomp en zover als ik begreep wordt er slechts een zwaardere veer in de pomp gezet!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..