3 January 2015, 16:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2015, 16:58 door sander69.)
De "nieuwe"164 zit nog een jaar apk op en er zit al gas in...deze heb ik voordelig aan kunnen schaffen..
op de "oude" 164 zitten de remklauwen vast doordat hij een tijd stil gestaan heeft; en de carb's moeten goed afgesteld worden ik heb ze los gehaald en schoongemaakt en er zitten nieuwe membramen e.d. in Daarnaast schiet de temperatuur meter vrij snel naar het rode zonder dat de koeling aanslaat. Voor hetzelfde geld, slaat de meter daarna weer terug naar normaal, maar ik wil geen enkel risico lopen. Volgens kenners kan dit duiden op een defecte waterpomp. Dit kan ook een andere oorzaak hebben hoor, maar voor alle zekerheid heb ik alvast een nieuwe waterpomp gehaald.
Al met al valt het reuze mee voor een auto uit 1972, maar het zit hem meer in de werkzaamheden....
op de "oude" 164 zitten de remklauwen vast doordat hij een tijd stil gestaan heeft; en de carb's moeten goed afgesteld worden ik heb ze los gehaald en schoongemaakt en er zitten nieuwe membramen e.d. in Daarnaast schiet de temperatuur meter vrij snel naar het rode zonder dat de koeling aanslaat. Voor hetzelfde geld, slaat de meter daarna weer terug naar normaal, maar ik wil geen enkel risico lopen. Volgens kenners kan dit duiden op een defecte waterpomp. Dit kan ook een andere oorzaak hebben hoor, maar voor alle zekerheid heb ik alvast een nieuwe waterpomp gehaald.
Al met al valt het reuze mee voor een auto uit 1972, maar het zit hem meer in de werkzaamheden....
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992