Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verdeler
Mooie linkjes stuur je. Ik zal de verdeler maar eens uit elkaar draaien.
In mijn eerste post maakte ik een foutje door te spreken over vervanging door een electrische ontsteking, echter dit moet zijn een injectie ontsteking. Dat is een dikke verdeler met trigger (voor een 164 F). De rotorplaat wordt daarbij niet rechtsom getrokken maar linksom. Dat veroorzaakt geen vervroeging maar verlating. Zal wel nodig zijn i.v.m. de inspuiting bij een injectiemotor (?).
Vandaag met deze triggerverdeler gereden en blijkt (logisch) dat ik de vacuumslang maar beter niet kan aansluiten.
Het probleem met de carb. verdeler is zeker de verdeler zelf. Want met de triggerverdeler zijn de stotterkuren weg.
Mij is bekend dat de centrifugaal gewichtjes danig kunnen inslijten, maar ik betwijfel of dat de kortstondige uitval veroorzaakt. Maar ik zal toch maar eens de rotor uit elkaar draaien en kijken wat voor tips er in de laatste link die je stuurt te vinden zijn.
Ik laat voorlopig de triggerrotor zitten want die doet het best goed. Echter deze zal niet in alle omstandigheden het beste ontstekingstijdstip geven en dat, zo bergrijp ik al 'googelend' is niet ideaal voor het brandstofverbruik.
Antwoord

Berichten in dit topic
Verdeler - door Rin - 12 February 2015, 01:00
Verdeler - door Marc1970 - 12 February 2015, 10:45
Verdeler - door Marc1970 - 12 February 2015, 16:50
Verdeler - door Rin - 12 February 2015, 22:59

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)