31 December 2015, 10:45
asterix schreef:Motorombouw is bij rdw niet zo moeilijk als sommige mensen denken, ik ben pas geweest met mijn transit (ongekeurd na v6). Stond binnen een half uur weer buiten, geen geluid o.i.d gemeten... Er worden volvo.s zat gesloopt, dus een kenteken van een soortgelijke als waar de motor uitkomt moet geen punt zijn. Word niet geregistreerd uit welke uit de motor komt dacht ik dus je kunt zo'n sloop kenteken ook 2x gebruiken. ..
Ik heb destijds mijn B230FK laten keuren bij de RDW zonder enige problemen. Die mannen vinden het al helemaal mooi als ze zo'n auto mogen keuren, ze zien er de lol ook wel van in. Daarnaast zijnde bij de RDW niet eenduidig over het om keuren van auto's met andere motoren. Uitleg op de site is ook vaag.
Arjan. schreef:Lijkt me dat de RDW aan de hand van het kenteken op een vrijwaringsbewijs de gegevens van de bijbehorende auto wel op moet kunnen zoeken. Gaat ze er vooral om dat ze de gegevens makkelijk ergens vandaan kunnen halen en dat ze weten dat je op een eerlijke manier aan het blok gekomen bent.
Een motor uit een geëxporteerde auto klinkt al een stuk minder logisch dus dat zou niet mijn voorkeur hebben. Is natuurlijk eigenlijk ook niet de bedoeling dat je een auto aanmeldt voor export en dan demonteert.
Bij de RDW gaat het volgens mij om de motoren die gestolen worden van geliefde auto's. En volgens mij staan deze oude frikadellen niet op de lijst van veel gestolen auto's

