30 December 2015, 10:52
Ik heb even gebeld met de RDW:
- Ik kan een kenteken krijgen voor de huidige auto zonder dat deze wegwaardig is. Ik hoef alleen met het Belgische kentekenbewijs en de auto (op een trailer, hoeft niet te werken) langs een RDW station zodat ze het kenteken kunnen controleren met de chassiscode
- Om het B230FK blok op kenteken te krijgen hoef ik alleen een geluidstest te doen in Lelystad. Dit kost een 400-500 euro.
- Om het B230 blok op kenteken te krijgen ben ik verplicht om een kentekenbewijs te overhandigen waarmee ik aan toon uit welke auto het blok komt, zodat het geen gestolen motor is... dit is lastig, want ik heb geen idee waar het blok vandaan komt. Hier moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Zonder dit kenteken krijg ik dat nieuwe blok nooit op kenteken volgens de medewerker van de RDW.
- Als ik meer vermogen op kenteken wil dan moet ik dit zelf aantonen met een vermogensuitdraai. Ik vroeg nog of er dan een uitgebreidere test/keuring gedaan moest worden als het vermogen met meer dan 20% toenam, maar hij zei "dat dat waarschijnlijk wel mee zou vallen". Beetje vaag, maar dat zien we dan wel weer.
Wat ik nu ga doen:
- Zorgen dat de auto weer rolt en waterdicht is, zodat ie op een trailer naar de RDW kan voor een kenteken (begin 2016)
- De B230FK er in eerste instantie met originele turbo en vermogen passend in maken. Misschien wel al met ander spruitstuk e.d. om het pas te krijgen, maar dat zien we dan wel en zorgen dat ik dat blok op kenteken krijg (voor eind 2016) met het vermogen zoals vermeld op het kenteken van de donor auto.
- Daarna in stappen naar meer vermogen opbouwen (400+) en het uiteindelijke vermogen ook op kenteken zien te krijgen (2017).
Voor dat verhaal met die donor auto... heeft iemand hier nog een (kopie)kenteken van een auto waar een B230FK in heeft gelegen?
- Ik kan een kenteken krijgen voor de huidige auto zonder dat deze wegwaardig is. Ik hoef alleen met het Belgische kentekenbewijs en de auto (op een trailer, hoeft niet te werken) langs een RDW station zodat ze het kenteken kunnen controleren met de chassiscode
- Om het B230FK blok op kenteken te krijgen hoef ik alleen een geluidstest te doen in Lelystad. Dit kost een 400-500 euro.
- Om het B230 blok op kenteken te krijgen ben ik verplicht om een kentekenbewijs te overhandigen waarmee ik aan toon uit welke auto het blok komt, zodat het geen gestolen motor is... dit is lastig, want ik heb geen idee waar het blok vandaan komt. Hier moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Zonder dit kenteken krijg ik dat nieuwe blok nooit op kenteken volgens de medewerker van de RDW.
- Als ik meer vermogen op kenteken wil dan moet ik dit zelf aantonen met een vermogensuitdraai. Ik vroeg nog of er dan een uitgebreidere test/keuring gedaan moest worden als het vermogen met meer dan 20% toenam, maar hij zei "dat dat waarschijnlijk wel mee zou vallen". Beetje vaag, maar dat zien we dan wel weer.
Wat ik nu ga doen:
- Zorgen dat de auto weer rolt en waterdicht is, zodat ie op een trailer naar de RDW kan voor een kenteken (begin 2016)
- De B230FK er in eerste instantie met originele turbo en vermogen passend in maken. Misschien wel al met ander spruitstuk e.d. om het pas te krijgen, maar dat zien we dan wel en zorgen dat ik dat blok op kenteken krijg (voor eind 2016) met het vermogen zoals vermeld op het kenteken van de donor auto.
- Daarna in stappen naar meer vermogen opbouwen (400+) en het uiteindelijke vermogen ook op kenteken zien te krijgen (2017).
Voor dat verhaal met die donor auto... heeft iemand hier nog een (kopie)kenteken van een auto waar een B230FK in heeft gelegen?

