30 March 2015, 06:58
Marc1970 schreef:Ja, stel dat de as verplaatst, ga je hem met de panhardstang weer op z'n plek zetten. Maar de as verplaatst nauwelijks door verlaging/invering.
ALs de stang 800 mm is zou-ie bij 50 mm verlaging de achteras maar 1,6 mm verschuiven. Natuurlijk moet je daar wat aan doen als je alle andere zaken al 100% tiptop hebt en alle mogelijkheden 100% wilt benutten. Ik ben zelf meer van de 80/20 regel.
Ik heb de auto nu niet in mijn werkplaats maar ik zal volgende week als-ie weer op de brug staat, de dimensies 'ns opmeten van de verhoudingen bij standaard veren. Maar los hiervan zijn er voor mij nog twee redenen om zoiets te maken (niet als group buy, maar gewoon voor mezelf) en dat is a. dat het leuk is om te maken, en b. dat ik gedwongen wordt na te denken over wielophanging en hoe iets werkt. Alles wat je aanpast aan een auto (nokkenassen, chassisrubbers, turbo's, etc. etc.) dwingt je ook na te denken over de engineering erachter. Daar word je nooit minder van.

