31 March 2015, 21:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 March 2015, 21:11 door Marc1970.)
Hier het bypass pijpje: https://www.flickr.com/photos/68144590@N00/8087531250 de thermostaat opent deze en sluit de radiateur af tegelijkertijd, en andersom. ALs de bypasspijp open is, zuigt de pomp daardoor en ontstaat een korte omloop, door de kop, evt kachel en pomp. ALs de thermostaat opmet, sluit de bypass en ontstaat een lange omloop, de pomp zuigt dan vanuit de onderkant vd radiateur. De cilinders worden altijd vanuit de kop gekoeld, redelijk passief, doordat warm water opstijgt.
Er kan behoorlijk wat roest-kalksmurrie in een motor zitten: https://www.flickr.com/photos/68144590@N00/8083414241
Als het goed is zou de koeling beter werken als de kachel 'meekoelt', zowel de temp sensor als de kacheluitgang zitten achteraan de kop.
Er kan behoorlijk wat roest-kalksmurrie in een motor zitten: https://www.flickr.com/photos/68144590@N00/8083414241
Als het goed is zou de koeling beter werken als de kachel 'meekoelt', zowel de temp sensor als de kacheluitgang zitten achteraan de kop.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

