31 March 2015, 22:12
Er zit een klein gaatje in je thermostaat met een pennetje erdoor.
Dit pennetje haal ik er altijd uit en boor het iets groter zodat eventuele lucht er makkelijker doorgaat.
Met een luchtbel onder je thermostaat gaatie ook niet of heel laat open.
Als het plaatselijk in de motor heel heet word (naast je cilinderwanden bijvoorbeeld) kunnen er dampbellen ontstaan die vervolgens onder je thermostaat blijven hangen als die nog dicht staat.
Via zo'n kunnen ze dan weg en hangt je thermostaat weer in de koelvloeistof.
Kan een hoop problemen voorkomen.
Dit pennetje haal ik er altijd uit en boor het iets groter zodat eventuele lucht er makkelijker doorgaat.
Met een luchtbel onder je thermostaat gaatie ook niet of heel laat open.
Als het plaatselijk in de motor heel heet word (naast je cilinderwanden bijvoorbeeld) kunnen er dampbellen ontstaan die vervolgens onder je thermostaat blijven hangen als die nog dicht staat.
Via zo'n kunnen ze dan weg en hangt je thermostaat weer in de koelvloeistof.
Kan een hoop problemen voorkomen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970

