Natuurlijk kan alles gelast worden, ik heb er zo ook 2, de gekste dingen gevonden o.a. gepopnagelde binnenschermen, achterste schokbrekerbevestiging, PUR schuim in balken, aangevuld met enkele meter lasdraad en natuurlijk emmers plamuur en teer.
Steenslag hoort niet op de dorpel, dat wordt vaak gedaan als 'afwerking' van laswerk, bv een overzetdorpel. De 140 is inderdaad erg toegankelijk, eigenlijk kan je elke lasnaad zien. Dat zou ik ook zeker aanraden (Volvo puntlassen zijn bijna altijd goed zichtbaar, uniform, op dezelfde plek li en re (zelfs door de bouwjaren heen zitten puntlassen op dezelfde plek). Vanuit de kofferbak kan je een heel eind in de achterste wielboog kijken, en in de reservewielbakken li en re. De roest bij de C stijl is origineel, oppervlakkig. Sierlijsten bij de wielbogen horen er niet op, daar zit ws. iets achter.
Als je de mooie rode vloerbedekking optilt, zie je in de dorpel meerdere ronde plastic doppen, die haal je eruit en bekijkt de bodem vd dorpels. Van onderaf goed porren bij de kriksteunen, en kijk of er uitstroomopeningen aan de achterkant vd lasflens zitten, stuk of 4 onder de voordeur, 2 onder de achterdeur. En natuurlijk de bodem waar je voeten opstaan, voor en achter.
Onder de motorkap goed kijken waar de scharnieren vastzitten, waar de vooras vastzit, en of de binnenschermen 1 geheel zijn. In de voorste wielkast is bijna altijd de naad in het verlengde van de A stijl rot, of slecht gerepareerd. Dat geldt eigenlijk voor alle plaatwerk reparaties, die zijn zonder uitzondering beroerd uitgevoerd. De 140 is al heel lang belastingvrij en al heel vaak door de autohandel 'opgeknapt'.
edit een 164 lees ik hieronder, die heeft wel sierstrips op de wielkasten. Koets is als de 140 t/m het schutbord. De 6 cilinder is een soort Rover onder de Volvo's, alles is net wat duurder/lastiger te vinden.
Steenslag hoort niet op de dorpel, dat wordt vaak gedaan als 'afwerking' van laswerk, bv een overzetdorpel. De 140 is inderdaad erg toegankelijk, eigenlijk kan je elke lasnaad zien. Dat zou ik ook zeker aanraden (Volvo puntlassen zijn bijna altijd goed zichtbaar, uniform, op dezelfde plek li en re (zelfs door de bouwjaren heen zitten puntlassen op dezelfde plek). Vanuit de kofferbak kan je een heel eind in de achterste wielboog kijken, en in de reservewielbakken li en re. De roest bij de C stijl is origineel, oppervlakkig. Sierlijsten bij de wielbogen horen er niet op, daar zit ws. iets achter.
Als je de mooie rode vloerbedekking optilt, zie je in de dorpel meerdere ronde plastic doppen, die haal je eruit en bekijkt de bodem vd dorpels. Van onderaf goed porren bij de kriksteunen, en kijk of er uitstroomopeningen aan de achterkant vd lasflens zitten, stuk of 4 onder de voordeur, 2 onder de achterdeur. En natuurlijk de bodem waar je voeten opstaan, voor en achter.
Onder de motorkap goed kijken waar de scharnieren vastzitten, waar de vooras vastzit, en of de binnenschermen 1 geheel zijn. In de voorste wielkast is bijna altijd de naad in het verlengde van de A stijl rot, of slecht gerepareerd. Dat geldt eigenlijk voor alle plaatwerk reparaties, die zijn zonder uitzondering beroerd uitgevoerd. De 140 is al heel lang belastingvrij en al heel vaak door de autohandel 'opgeknapt'.
edit een 164 lees ik hieronder, die heeft wel sierstrips op de wielkasten. Koets is als de 140 t/m het schutbord. De 6 cilinder is een soort Rover onder de Volvo's, alles is net wat duurder/lastiger te vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

