19 June 2015, 17:07
Marc1970 schreef:Ik heb wel wat jarenlang stilstaande Volvo blokken weer op gang geholpen, dat viel reuze mee. Zeker als het blok in de auto hangt en er olie inzit, hoeft 15 jaar geen probleem te zijn. Geen LPG is wel een probleem, de 164 lust een aardige slok.
Alhoewel, benzine heeft wel z'n charmes als je er geen duizenden km mee gaat rijden. Op benzine rijden mijn 144's allebei een stuk pittiger, en die met automaat wordt bijna een vlotte auto.
Voor wat betreft de drentse volvo, die was niets meer, veel werk stoelen vol schimmel, accubak plus balk weggerot, injectie niet compleet en veel gerommeld.. maar was wel leuk dagje met de trein reizen.
Ja ik weet beperkt budget maar heeft ook zijn charmes, wat lpg betreft ik heb hier complete lpg set, en wat betreft niet pittig
daar heb ik digitale advancer voor, ja als electronicus kan ik wel wat betekenen.
zie schema deel. de digitale ontsteking heeft een risc processor kan zelfs een 12 cilinder aan, je kan de vervroegingscurve er zo inprogrammeren
ook voor lpg die zeker een heel andere curve heeft, de zuiger pennen krijgen op hun donder met de benzine curve wat ook vermogen kost.
Deze ontsteking heeft een lcd om te programmeren, die kan je daarna weer uitpluggen en geheugen houd het vast, wel continu stroom er op
anders staat ie weer standaart.
vrg kees[ATTACH=CONFIG]4634[/ATTACH]

