30 June 2015, 00:33
Er zit een uitlaat onder, maar dat is niet meer dan een ingekorte 940 Downpipe, 1,5m 2,5" uitlaat recht naar achteren en een 90 gradenbocht op zij.
Voor de Carbagerun goed genoeg, daarna uiteraard een demper er tussen, want vrienden maken doen we zo niet als ik van het uitgaan weer kom in de nacht.
Ik ben vandaag naar BS-autotune geweest. Jeroen heeft de installatie nagemeten en gekeken en we kwamen tot de conclusie dat de gasklep-positiesensor verkeerd om werkte(draadjes omwisselen) en dat de KVS temperatuur sensor kapot was(heb ik laten vallen).
Nadat ik dat vervangen had nogmaals doorgemeten en starten. Hij liep direct.
Hij lekte wat brandstof via een lekke slang in de retour, dus dat vervangen. En toen zijn we begonnen aan het afstellen.
Begonnen met de ontsteking op tijd zetten via het EMS. Toen de basismap aangepast aan de nieuwe injectoren.
Vanuit daar hebben we verder gewerkt tot een betrouwbare en veilige tune.
Daarna de bleedvalve er tussen gezet zodat we meer pk's hebben. Daar de map op aangepast (0.9 bar) en de ontsteking verder afgesteld om pingelen tegen te gaan.
Dit alles zodat we er veilig mee naar Engeland kunnen volgende week.
Totaal de hele dag bezig geweest, moest uiteindelijk 150 euro betalen voor de uren, 20 voor de sensor en 5 voor een aansluiting nibbel op het inlaat spruitstuk.
Klein materieel En avondeten inbegrepen voor 175 totaal vond ik niet gek. En het was gezellig werken met z'n tweeën.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Voor de Carbagerun goed genoeg, daarna uiteraard een demper er tussen, want vrienden maken doen we zo niet als ik van het uitgaan weer kom in de nacht.
Ik ben vandaag naar BS-autotune geweest. Jeroen heeft de installatie nagemeten en gekeken en we kwamen tot de conclusie dat de gasklep-positiesensor verkeerd om werkte(draadjes omwisselen) en dat de KVS temperatuur sensor kapot was(heb ik laten vallen).
Nadat ik dat vervangen had nogmaals doorgemeten en starten. Hij liep direct.
Hij lekte wat brandstof via een lekke slang in de retour, dus dat vervangen. En toen zijn we begonnen aan het afstellen.
Begonnen met de ontsteking op tijd zetten via het EMS. Toen de basismap aangepast aan de nieuwe injectoren.
Vanuit daar hebben we verder gewerkt tot een betrouwbare en veilige tune.
Daarna de bleedvalve er tussen gezet zodat we meer pk's hebben. Daar de map op aangepast (0.9 bar) en de ontsteking verder afgesteld om pingelen tegen te gaan.
Dit alles zodat we er veilig mee naar Engeland kunnen volgende week.
Totaal de hele dag bezig geweest, moest uiteindelijk 150 euro betalen voor de uren, 20 voor de sensor en 5 voor een aansluiting nibbel op het inlaat spruitstuk.
Klein materieel En avondeten inbegrepen voor 175 totaal vond ik niet gek. En het was gezellig werken met z'n tweeën.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo

