10 July 2015, 22:10
vandaag de kop alvast afgeleverd bij het revisiebedrijf. Ondanks dat er zetels inzitten zijn er toch minstens 3 kleppen behoorlijk 'gezakt'.. Ik heb er ooit zetels en grotere kleppen in laten zetten, dat zijn dan de 44mm van de B/D/E/F blokken.
Met die gedachte heb ik zojuist de maat ens genomen van de kleppen in de A-kop welke van de huidige auto afkomt. Omdat ik eerder al hetzelfde 'slangetjes-beugeltje' op het rechter binnenscherm, voor de overloopjes van dubbele SU's dacht te herkennen zoals ook Felix dit nog heeft. Ondanks dat er 1 Stromberg op zat.
Gemeten, en ook in deze oorspronkelijke 'A' kop zit 44 mm. Ik twijfel er nu aan dat dit een A-blok is, hij liep ook een stuk beter met de 2 SU's, en zelfs al met de enkele Stromberg.. De verassingen zijn de wereld nog niet uit..
In het lijstje van Dobbert kwam de code van de auto niet voor, dwz, niet de D exemplaren, ik verwacht dat het een D is geweest bij aflevering..
Anywho.. de kleppen gaan er uit, waar nodig nw kleppen, of die uit de huidige kop (snap ik het zelf nog..?) Scheelt iig knaken als ze nog goed zijn, bovendien liggen ze nog mooi hoog in de ongelode kop..
Hoe krijg ik die dingen eruit zonder originele tool..?
En dan bestel ik van die bronzen hutsefluts legering geleiders bij Ben Flierman..
Heb trouwens gevraagd of ik foto's mag maken voor een stukje in het clubblad, altijd leuk om mee te kijken bij een revisie.
Het onderblok moet ik trouwens ook nog afleveren, kunnen ze hem afpersen om de staat van de veren te checken.
Met die gedachte heb ik zojuist de maat ens genomen van de kleppen in de A-kop welke van de huidige auto afkomt. Omdat ik eerder al hetzelfde 'slangetjes-beugeltje' op het rechter binnenscherm, voor de overloopjes van dubbele SU's dacht te herkennen zoals ook Felix dit nog heeft. Ondanks dat er 1 Stromberg op zat.
Gemeten, en ook in deze oorspronkelijke 'A' kop zit 44 mm. Ik twijfel er nu aan dat dit een A-blok is, hij liep ook een stuk beter met de 2 SU's, en zelfs al met de enkele Stromberg.. De verassingen zijn de wereld nog niet uit..
In het lijstje van Dobbert kwam de code van de auto niet voor, dwz, niet de D exemplaren, ik verwacht dat het een D is geweest bij aflevering..
Anywho.. de kleppen gaan er uit, waar nodig nw kleppen, of die uit de huidige kop (snap ik het zelf nog..?) Scheelt iig knaken als ze nog goed zijn, bovendien liggen ze nog mooi hoog in de ongelode kop..
Hoe krijg ik die dingen eruit zonder originele tool..?
En dan bestel ik van die bronzen hutsefluts legering geleiders bij Ben Flierman..
Heb trouwens gevraagd of ik foto's mag maken voor een stukje in het clubblad, altijd leuk om mee te kijken bij een revisie.
Het onderblok moet ik trouwens ook nog afleveren, kunnen ze hem afpersen om de staat van de veren te checken.


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)