30 July 2015, 09:24
Hallo Jeru, wij hebben meerdere 240 modellen gehad. Een 240 sedan uit 1990, een 240 sedan uit 1989 en ben nu een 240 estate uit 1993 aan het opknappen. De techniek is simpel en ik ben voor een laatste modeljaar gegaan, simpelweg omdat de kans groter is dat het roestmonster niet zo heeft toegeslagen. Overigens; ALLE 240's roesten dus dat is echt iets om rekening mee te houden, kostbaar als je zelf niet kunt lassen etc. Er is onderscheid tussen de vroege 245 en 240 estate. Te herkennen aan de doorlopende inlaatrooster in de parafaan bij de 245 en de twee roosters bij een 240. Veel onderdelen zijn moeiteloos uit te wisselen maar niet alles!
Elke vakgarage kan aan de 240 sleutelen, geen probleem. Onderdelen zijn ruim voorradig en zijn in vergelijk met hedendaagse auto's zeer betaalbaar. En over de belastingvrije status: op benzine kost een 240 je de kop toch niet? Succes met het vinden van een leuke 240, kijk uit voor de SUPER POLARS uit de laatste jaren, die zijn wel heel mooi met leer etc etc, maar zijn alleen gemaakt voor de Italiaanse markt, dus per definitie ingevoerd en moeilijk te controleren op km stand etc.
Eric
Elke vakgarage kan aan de 240 sleutelen, geen probleem. Onderdelen zijn ruim voorradig en zijn in vergelijk met hedendaagse auto's zeer betaalbaar. En over de belastingvrije status: op benzine kost een 240 je de kop toch niet? Succes met het vinden van een leuke 240, kijk uit voor de SUPER POLARS uit de laatste jaren, die zijn wel heel mooi met leer etc etc, maar zijn alleen gemaakt voor de Italiaanse markt, dus per definitie ingevoerd en moeilijk te controleren op km stand etc.
Eric
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982

