1 August 2015, 08:21
Ik rij zelf een '76 245. Als je de charme van een vroege 240 niet echt aantrekt, en de late modellen zelfs mooier vind zou ik ook een late nemen.
ik merk al met de '81 er die ik hiervoor had al dat het wat comfortabeler rijd (de 2,3 moter ipv 2,1 bijvoorbeeld) en er zijn meer onderdelen van de late types. En, niet onbelangrijk, waarschijnlijk minder roest! Hoewel mijn '76 er heel netjes uitziet vind ik toch nog zat als ik met de schroevendraaier ga porren.
bovendien zijn late types goedkoper dan de jaren 70 modellen, dat verschil verdien je niet snel terug met het belastingvoordeel op lange termijn denk ik...
ik had ook ongeveer geen sleutelervaring toen ik, op goed geluk, 3 jaar geleden mn eerste 240 kocht. Nu pak ik bijna alles zelf aan.
Let wel, je koopt er ook meteen een hobby bij
ik merk al met de '81 er die ik hiervoor had al dat het wat comfortabeler rijd (de 2,3 moter ipv 2,1 bijvoorbeeld) en er zijn meer onderdelen van de late types. En, niet onbelangrijk, waarschijnlijk minder roest! Hoewel mijn '76 er heel netjes uitziet vind ik toch nog zat als ik met de schroevendraaier ga porren.
bovendien zijn late types goedkoper dan de jaren 70 modellen, dat verschil verdien je niet snel terug met het belastingvoordeel op lange termijn denk ik...
ik had ook ongeveer geen sleutelervaring toen ik, op goed geluk, 3 jaar geleden mn eerste 240 kocht. Nu pak ik bijna alles zelf aan.
Let wel, je koopt er ook meteen een hobby bij
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

