18 September 2015, 17:37
Volvo 142 B23 schreef:Ik heb het lagertje gewoon erin zitten. Maar dat is bij een redblock. Lijkt me voor het baklager beter dat ie aan twee kanten support heeft.
Arn02 schreef:Kan haast niet missen dat daar een prise-aslager in moet.
Lekker bezig trouwens. Ziet er puik uit.
Bij een redblock weet ik dat er inderdaad een tussen moet. Een lager is altijd beter natuurlijk tenzij de constructie in de bak zo is dat er geen extra lager nodig is. Lager in de kruk-as heeft alleen functie tijdens het ontkoppelen want met een gesloten koppeling is de koppeling met vliegwiel en plaat star met elkaar verbonden het lager is dan overbodig. Ik zal nog eens op onderzoek uit gaan of er onderdelen verkrijgbaar zijn bij de dealer.
Ondertussen ook druk bezig geweest met het pas maken van oliepeilstok en de rembekrachtiger. Rembekrachtiger en stuurstang kwamen tegen de beugel van de peilstok dus deze heb ik met CO2 gemodificeerd.
Daarnaast, doordat ik de motor recht heb geplaatst valt de hoofdremcilinder boven mijn gasklephuis. Ik heb al rondgekeken voor onderdelen en er zijn kortere hoofdremcilinders verkrijgbaar. Nu moet ik wel even kijken voor de juiste afmetingen.
![[Afbeelding: Foto-LH4QRPU6-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-LH4QRPU6-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-KITJ3VEK-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-KITJ3VEK-D.jpg)

