19 September 2015, 17:42
nick740 schreef:Bij een redblock weet ik dat er inderdaad een tussen moet. Een lager is altijd beter natuurlijk tenzij de constructie in de bak zo is dat er geen extra lager nodig is. Lager in de kruk-as heeft alleen functie tijdens het ontkoppelen want met een gesloten koppeling is de koppeling met vliegwiel en plaat star met elkaar verbonden het lager is dan overbodig. Ik zal nog eens op onderzoek uit gaan of er onderdelen verkrijgbaar zijn bij de dealer.
Ondertussen ook druk bezig geweest met het pas maken van oliepeilstok en de rembekrachtiger. Rembekrachtiger en stuurstang kwamen tegen de beugel van de peilstok dus deze heb ik met CO2 gemodificeerd.
Daarnaast, doordat ik de motor recht heb geplaatst valt de hoofdremcilinder boven mijn gasklephuis. Ik heb al rondgekeken voor onderdelen en er zijn kortere hoofdremcilinders verkrijgbaar. Nu moet ik wel even kijken voor de juiste afmetingen.
Bij een M90 is toch juist geen price as lager nodig?
Mijn 142 met B230 M90 heb ik zonder price as lager in elkaar gezet. De price as van een M90 heeft ook geen mogelijkheid om een lager om te schuiven..