29 September 2015, 11:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 September 2015, 11:52 door Marc1970.)
Uit nieuwsgierigheid? Wat ik bedoelde te beweren, is dat Volvo het draaiende gedeelte tot in de puntjes voor mekaar had.
3098 vs. 3101 gram voor beide 'sets' is maar 0,1% verschil, je kan voor die laatste 3 gram gaan, maar bij 5000 rpm ga je dat niet voelen gok ik (mijn standaard motortjes razen dan perfect rond). Zeker als je ook nog de 5000 rpm draaiende massa van krukas, vliegwiel, drukgroep en prise-as daarbij optelt.
3098 vs. 3101 gram voor beide 'sets' is maar 0,1% verschil, je kan voor die laatste 3 gram gaan, maar bij 5000 rpm ga je dat niet voelen gok ik (mijn standaard motortjes razen dan perfect rond). Zeker als je ook nog de 5000 rpm draaiende massa van krukas, vliegwiel, drukgroep en prise-as daarbij optelt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969


