29 September 2015, 13:10
Marc1970 schreef:Uit nieuwsgierigheid? Wat ik bedoelde te beweren, is dat Volvo het draaiende gedeelte tot in de puntjes voor mekaar had.ja klopt Marc, ik ga er ook geen formule 1 motor van maken (istie ook veel te zwaar voor..) Al die gietstukken hebben zoveel ruwe delen dat dat er best wel af kan, De keukenweegschaal trekt het idd niet heb ik net gezien. Dus op de locale woonplaats-Vleesboekpagina al iets te leen gevraagd. uhm, in overleg met de revisiemeneer gisteren, hij gaf aan de oppervlakten van de krukas wel glad te kunnen maken zadat er minder weerstand in het oliebad ontstaat. merkbaar? wie zak het zeggen, maar hij ligt nu toch op tafel en de lamellenschijf is geduldig.. verder ga ik daar geen gewicht afhalen, dat is buiten mijn mogelijkheden.. Dan moet ik niet zeuren en meteen een volledig CNC gemaakte 2.5 ltr. set kopen alvorens 1400 euri te hebben uitgevorkt..
3098 vs. 3101 gram voor beide 'sets' is maar 0,1% verschil, je kan voor die laatste 3 gram gaan, maar bij 5000 rpm ga je dat niet voelen gok ik (mijn standaard motortjes razen dan perfect rond). Zeker als je ook nog de 5000 rpm draaiende massa van krukas, vliegwiel, drukgroep en prise-as daarbij optelt.


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)