ZOAB schreef:Huh, wat heb je precies gezien dan? Zoek anders op http://www.k-jet.org in de greenbooks een exploded view van de cilinderkop. Dan kan je aanwijzen wat je precies bedoeld.
Op de klepstelen zit een soort bus (met daarop een klepstelplaatje) en die komen tegen de nokken vd nokkenas. Bedoel je die busjes? Zo ja, waarom wil je die vervangen?
Eerlijk gezegd ; Ik heb het niet met 'eigen' ogen gezien, ik zou niet eens weten waar ik moet kijken ;-) maar iemand die enigszins technisch is zegt mij gezien te hebben dat hij ziet dat het hydraulische zijn. Hij heeft het laten zien maar kan mij alles wijsmaken.
Maar dat trek ik dus in twijfel nu omdat ze er niet zijn. Dank voor de reactie. Te veel technisch ' gedoe' voor een vrouw ;-)Conclusie we brengen hem gewoon naar VOMD, want het stellen van de kleppen was wat wel wilden laten doen maar toen werd er gezegd dat we beter eerst de ' hydraulische klepstoters ' konden vervangen. Case closed wat mij betreft, haha ( met rode blossen van schaamte )
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98) Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)

