18 November 2015, 09:43
Arn02 schreef:Welkom. Voorlopig ben je nog wel effe zoet zo te zien. Ik zou er een s52 inhangen
En waarom dat BMW blok? Omdat een M3 blok cool is, of omdat het een makkelijke swap is?
Stinky schreef:Welkom. Ik lees: "iets leuks van wil maken". Wat bedoel je dan? Terug in originele staat,
of verlagen, grote velgen, dikke uitlaat en een petje?
Terug in originele staat zal het niet worden, want daar is de auto vÃÃl te slecht voor. Dan moet ik duizenden euro's en talloze uren spenderen om die auto weer netjes te krijgen. En dan is het nog steeds maar een simpele 142... met alle respect, zó bijzonder zijn ze nu ook weer niet. Als het nu iets vooroorlogs was, een speciale sportauto of een hele zeldzame uitvoering.. Maar dat is het allemaal niet.
En een dikke uitlaat en een petje hoef je ook niet bang voor te zijn. Ik ben geen 16-jarig jochie in Zweden

De "R" in mijn topictitel slaat op "Race". Kans is dus groot dat het een gestripte race auto word. Grootste kans is dat het een drift auto word.
Anyway, gisteren ben ik weer verder gegaan met de auto. Dat ene oppervlakkige roestplekje op de achterste wielkuip, in de kofferbak, bleek toch niet zo oppervlakkig te zijn...
![[Afbeelding: 12249818_10153179034687409_6987782380123...e=56EDFDC3]](https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12249818_10153179034687409_6987782380123357812_n.jpg?oh=ada81664f8ab26b29a17e83717803410&oe=56EDFDC3)
De andere kant is net zo erg:
![[Afbeelding: 12219554_10153179034662409_2304260396720...e=56B06686]](https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12219554_10153179034662409_2304260396720417115_n.jpg?oh=fedb575c911faeb89d446383d96157dd&oe=56B06686)
An sich niet zo'n ramp, ware het niet dat aan de andere kant daar de schokbreker aan vast zit. Toch best een belangrijk onderdeel:
![[Afbeelding: ba2a1ab184f650391e7f0190321133ad_view.jpg]](http://b2.img.mobypicture.com/ba2a1ab184f650391e7f0190321133ad_view.jpg)
De remmen zijn ook veel erger dan gedacht. Ik had de blokken uit de klauwen gehaald (die had ik al eerder gedemonteerd) zodat ik de zuigers gangbaar kon gaan maken, maar zelf nadat ik de klauw uit elkaar had gehaald bleven ze nog muurvast zitten en is er geen milimeter beweging in te krijgen.
![[Afbeelding: 64d716d2d33cc251d649233a8d3d2598_view.jpg]](http://b0.img.mobypicture.com/64d716d2d33cc251d649233a8d3d2598_view.jpg)
Ik begrijp dat er op de 142 twee verschillende remmen geleverd zijn. EÃn set van Ate en ÃÃn van Girling (oid). Klopt het dat de de Ate versie is? Zijn die verschillende types uitwisselbaar? Op Marktplaats staat namelijk een complete set van een 145, maar da's een Girling set. Als ik naar de aansluitingen kijk lijkt het allemaal overeen te komen.


