19 November 2015, 10:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 November 2015, 09:53 door Barracuda_82.)
Bedankt voor alle reacties!
Ik ben nog steeds voornemens om de auto zelf op te gaan lappen. Da's erg lastig met weinig kennis en ervaring, maar als ik me daar altijd door laat weerhouden leer ik het nooit. Ik denk dat áls ik het al moet leren de Volvo een uitermate goede leerschool is. Gisteren ben ik weer wat verder gegaan en heb weer het een en ander ontdekt. De to do lijst tot nu toe:
- Beide reservewielkuipen (wegslijpen en vervangen door vlak plaatstaal, delen die van buiten zichtbaar zijn repareren met plaatstaal)
- Kofferbakrand achter is gebobbeld door een oude schade (vlak hameren)
- Wielkasten achter binnen/schokbrekerplaat (nieuwe schokbrekerplaat kopen en inlassen)
- Wielranden achter (weet ik nog niet... ligt er aan of ik bredere wielkuipen ga maken met overfenders oid)
- Dorpels binnen en buitenkant (wegslijpen en gedeeltelijk vervangen)
- Bodemplaat achter bijrijdersstoel (kleine gaatjes, opvullen met plaatstaal, roest verwijderen)
- Bevestigingspunten scharnieren motorkap (motorkap demonteren, nieuwe plaatwerk inlassen en scharnieren opnieuw opbouwen)
- Rand onder de motorkap waar het rubber origineel op zit, net voor de paravan (wegslijpen)
- Voorruit sponning (schoonmaken en oplappen)
- Deuren, hoekje onderin + rotte plek boven slot (hoekje en gat repareren met plaatstaal)
- Remmen rondom (remmen van de reserveauto schroeven en kijken of die wÃl gangbaar zijn)
Wat ik nog moet controleren:
- Voorste schermen (Geen beweging in te krijgen... geen idee hoe dat ding los moet... Iemand een tip?)
- Voorste wielkasten (zie ik pas goed als de schermen weg zijn)
- Voorplaat (heeft wel wat plekken, schoonmaken en controleren op gaten)
- Bodem/chassisbalken (kan ik pas controleren als ik de auto hoger van de grond heb staan)
- Kriksteunen (als die slecht zijn upgraden naar krikpunten in de dorpels, rally-style)
- Vooras (wat beodelt Marc1970 hier precies mee?)
Marc1970 noemde al een aantal bekende punten...zijn er nog meer plekken die ik moet bekijken?
Verder ben ik ondertussen hard na aan het denken over de motorswap. Eigenlijk is het idee om de auto eerst hard te maken en asap rijdend en op kenteken te krijgen, zodat ik ergens naar toe kan rijden als ik hulp nodig heb en ik de auto makkelijk in- en uit de garage kan rijden (ik ben ook nog aan het verbouwen en heb de garage eigenlijk ook nodig als werkplaats), maar nu er zo veel shit aan de auto is twijfel ik of ik niet meteen rigoreuzere aanpassingen moet doen zodat ik nu geen moeite en geld verspil aan iets wat ik tóch weer aan ga passen. Dat hele verhaal van de achterste wielkuipen is niet meer relevant als ik toch een andere achteras en ophanging ga maken op een buizenframe...
Ik ben nog steeds voornemens om de auto zelf op te gaan lappen. Da's erg lastig met weinig kennis en ervaring, maar als ik me daar altijd door laat weerhouden leer ik het nooit. Ik denk dat áls ik het al moet leren de Volvo een uitermate goede leerschool is. Gisteren ben ik weer wat verder gegaan en heb weer het een en ander ontdekt. De to do lijst tot nu toe:
- Beide reservewielkuipen (wegslijpen en vervangen door vlak plaatstaal, delen die van buiten zichtbaar zijn repareren met plaatstaal)
- Kofferbakrand achter is gebobbeld door een oude schade (vlak hameren)
- Wielkasten achter binnen/schokbrekerplaat (nieuwe schokbrekerplaat kopen en inlassen)
- Wielranden achter (weet ik nog niet... ligt er aan of ik bredere wielkuipen ga maken met overfenders oid)
- Dorpels binnen en buitenkant (wegslijpen en gedeeltelijk vervangen)
- Bodemplaat achter bijrijdersstoel (kleine gaatjes, opvullen met plaatstaal, roest verwijderen)
- Bevestigingspunten scharnieren motorkap (motorkap demonteren, nieuwe plaatwerk inlassen en scharnieren opnieuw opbouwen)
- Rand onder de motorkap waar het rubber origineel op zit, net voor de paravan (wegslijpen)
- Voorruit sponning (schoonmaken en oplappen)
- Deuren, hoekje onderin + rotte plek boven slot (hoekje en gat repareren met plaatstaal)
- Remmen rondom (remmen van de reserveauto schroeven en kijken of die wÃl gangbaar zijn)
Wat ik nog moet controleren:
- Voorste schermen (Geen beweging in te krijgen... geen idee hoe dat ding los moet... Iemand een tip?)
- Voorste wielkasten (zie ik pas goed als de schermen weg zijn)
- Voorplaat (heeft wel wat plekken, schoonmaken en controleren op gaten)
- Bodem/chassisbalken (kan ik pas controleren als ik de auto hoger van de grond heb staan)
- Kriksteunen (als die slecht zijn upgraden naar krikpunten in de dorpels, rally-style)
- Vooras (wat beodelt Marc1970 hier precies mee?)
Marc1970 noemde al een aantal bekende punten...zijn er nog meer plekken die ik moet bekijken?
Verder ben ik ondertussen hard na aan het denken over de motorswap. Eigenlijk is het idee om de auto eerst hard te maken en asap rijdend en op kenteken te krijgen, zodat ik ergens naar toe kan rijden als ik hulp nodig heb en ik de auto makkelijk in- en uit de garage kan rijden (ik ben ook nog aan het verbouwen en heb de garage eigenlijk ook nodig als werkplaats), maar nu er zo veel shit aan de auto is twijfel ik of ik niet meteen rigoreuzere aanpassingen moet doen zodat ik nu geen moeite en geld verspil aan iets wat ik tóch weer aan ga passen. Dat hele verhaal van de achterste wielkuipen is niet meer relevant als ik toch een andere achteras en ophanging ga maken op een buizenframe...

