19 November 2015, 11:23
Marc1970 schreef:De zgn. vooras is de balk waar de motor op hangt, en de voorwielen aan zitten, zit met 4 grote bouten vast aan het chassis.
Die ga ik dan vanavond eens opzoeken en goed controleren, want dat zou wel een flinke setback kunnen zijn. Thanks voor de tip, dat is er een die je snel over het hoofd ziet, denk ik.
Citaat:Wat je zo aan plaatwerk noemt, is vrij weinig voor een 140, zeker als er nog geen beunlapwerk overheen zit is alles goed te doen. Je gaat zo gauw geen betere vinden.
Dat vind ik fijn om te horen. Ik dacht dat ik het weer gepresteerd had om een extreem slechte uit te zoeken.
Wel jammer dat de verkopers me verzekerden dat ie, afgezien van wat kleine plekjes, heel hard zou zijn.
Overigens is er linksvoor op het scherm (rond het knipperlicht) wel behoorlijk gebeund. Net als in de reservewielkuipen is de boel daar ooit gerepareerd met een lap lood en een centimeter plamuur (jezus!).
Citaat:Alles wegzagen en lekker lassen, behalve rond de voorruit dat is een volgens mij makkelijker om de reparatie zo klein mogelijk te houden. Liever met polyester of iets 'light'. Er komt een dikke laag ruitenkit achteraan.
Is het niet makkelijker om zo'n los voorruitframe te kopen en in te lassen (ik zou graag een link posten, maar dan word mijn post niet geplaatst)?
Als je die rand helemaal moet gaan repareren ben je úren lang zoet met het vouwen, kloppen en lassen van die rand. Als de rand grotendeels nog in goede staat is is dat nog te overwegen, maar wat ik nu in kan schatten is er weinig van over. De ruit ligt er ook al voor de helft los in, volgens mij omdat het door de roest uit elkaar gedrukt is.
Wat bedoel je precies met "Liever met polyester of iets 'light'"?
Citaat:Is de 140 wel de meest geschikte auto om mee te driften? De besturing is niet zo heel fijngevoelig, het stuur zou niet misstaan op de stoomboot.
Er zijn natuurlijk betere auto's om mee te driften (alles wat Duits of Japans en RWD is, eigenlijk), maar ik ben graag tegendraads. Ik droom al lang van een projectauto om om te bouwen naar drift/hoon auto en de Volvo voldeed aan alle eisen:
- Volvo (ik ben helemaal niet merkgebonden, maar heb wel altijd een zwak gehad voor Volvo en ben helemaal gek van Zweden)
- Licht (1100-nogwat kilo standaard? Lijkt me te doen om hem rond de 1100 kilo te houden met kooi)
- Origineel al RWD
- Groot, lomp en ziet er sloom uit, ergo een "sleeper"
Uiteindelijk is het de bedoeling dat er van de Volvo niet veel over blijft dan alleen de body. Onderhuids blijft er weinig van over