20 November 2015, 09:42
Jambon schreef:..blauwe ruis.. ennuh, ja, kan erg rot zijn boven de balk, of juist helemaal niet. De interieurlekkage kan ook via de uitzetramen en de 'scharniertjes' ervan binnenkomen, zo ook via de naad welke je onder de voorschermen tegen de voetenbak ziet lopen, die kunnen ook achter de schopplaten l + r doorgeroest zijn..
Ik denk dat er via de uitzetramen wel eea binnen is gekomen wat de dorpel in is gelopen. Als je van binnen in de auto, ter hoogte van de achterbank, in de dorpel kijkt, dan is daar alles weggeroest. De nattigheid aan de passagierskant is denk ik door een kabel gekomen die door het schutbord is gevoerd. Daar zit iets wat niet uit de fabriek zo geplaatst is wat afgewerkt was met een frot scheve kit. Je zag van dat gat naar beneden een heel roestspoor lopen naar het gat bij de voeten. Lijkt me dat het water daar allemaal uit is gekomen.
De voorschermen heb ik er nog niet af kunnen halen omdat ik niet weet hoe die los moet. Ik heb de bouten bovenop, onder de rand van de motorkap, al verwijderd, maar het scherm zit nog muurvast. Weet jij zo waar nog meer bevestigingspunten zitten? Dat is handig om te weten zodat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden

Citaat:check ook het balkdeel boven de achterste schroefveren..
You lost me there... achterste schroefveren? Ik heb alleen op de Mini een schroefset