21 November 2015, 20:05
Vandaag ben ik weer flink verder gekomen met de Volvo.
Ik ben vanmorgen eerst even wat nieuw gereedschap wezen halen en heb daarna mooi de raamsponning helemaal schoon gemaakt. Er hoeft niet veel aan te gebeuren om die weer netjes te krijgen. Ook heb ik geprobeerd het dashboard er uit te krijgen, maar die zit nog ergens vast bij het stuur en ik kan niet zo snel vinden hoe die verder los moet. Was ook niet echt nodig, dus die heb ik maar laten hangen.
Daarna ben ik begonnen aan de voorschermen. Deze heb ik met de aanwijzingen makkelijk los gekregen. De boutjes bovenop, drie boutjes naast de koplampen (ÃÃn lamp kapot laten valen, kak) en de boutjes aan de binnenkant van de auto (makkelijker los te krijgen dan de schroeven bij de deurscharnieren.
De schermen zijn onderin bij de deur een beetje rot, en eentje heeft een groot gat van een schade die ooit superslecht gerepareerd is. Een stuk scherm van de andere auto zat er aan de binnenkant in geschroefd (niet eens gelast) en was aan de buitenkant gewoon vol geplamuurd.
Verder zijn de schermen (ook de binnenschermen) nog erg strak. Alleen het linker scharnierpunt is rot. Deze was notabene met een stukje gaas en gips dichtgesmeerd :/
Toen ben ik begonnen om de benzinetank te verwijderen. Om die los te krijgen moest de trekhaak er ook af. Nu is het helemaal kaal onder de auto. Scheelt ook weer een hoop gewicht.
Ik ben vanmorgen eerst even wat nieuw gereedschap wezen halen en heb daarna mooi de raamsponning helemaal schoon gemaakt. Er hoeft niet veel aan te gebeuren om die weer netjes te krijgen. Ook heb ik geprobeerd het dashboard er uit te krijgen, maar die zit nog ergens vast bij het stuur en ik kan niet zo snel vinden hoe die verder los moet. Was ook niet echt nodig, dus die heb ik maar laten hangen.
Daarna ben ik begonnen aan de voorschermen. Deze heb ik met de aanwijzingen makkelijk los gekregen. De boutjes bovenop, drie boutjes naast de koplampen (ÃÃn lamp kapot laten valen, kak) en de boutjes aan de binnenkant van de auto (makkelijker los te krijgen dan de schroeven bij de deurscharnieren.
De schermen zijn onderin bij de deur een beetje rot, en eentje heeft een groot gat van een schade die ooit superslecht gerepareerd is. Een stuk scherm van de andere auto zat er aan de binnenkant in geschroefd (niet eens gelast) en was aan de buitenkant gewoon vol geplamuurd.
Verder zijn de schermen (ook de binnenschermen) nog erg strak. Alleen het linker scharnierpunt is rot. Deze was notabene met een stukje gaas en gips dichtgesmeerd :/
Toen ben ik begonnen om de benzinetank te verwijderen. Om die los te krijgen moest de trekhaak er ook af. Nu is het helemaal kaal onder de auto. Scheelt ook weer een hoop gewicht.

