23 November 2015, 13:53
Jambon schreef:bekende plekken idd, maar valt me niet tegen.. ik moet ook nog wat blik herstellen, deze keer een stuk minder.. je houdt gelukkig de vaart erin.. (binnen staan helpt stukken..ik wacht nu tot de temperatuur boven 0 komt..)
Ja, de vaart zit er nu goed in omdat ik nu 100% focus heb, maar als ik dadelijk weer verder ga met verbouwen zal het wat langzamer gaan. Zeker omdat ik nog veel moet uitzoeken voor de swap. Maar ik wil in ieder geval de auto eerst hard maken en er voor zorgen dat ie weer (makkelijk) naar buiten kan.
Marc1970 schreef:Ik vind het nog steeds een opvallend roestvrije 142. Mijn bodems zijn roestig tot aan de transmissietunnel. Veel van dat bruin is loodmenie, de originele grondverf. Popnagels, gips en PUR waren vroeger legitieme reparaties, net als kippengaas, krantenpapier, plamuur, alles al uit auto's gehaald.
Met hetzelfde gemak zou ik die gaatjes in de raamsponning dus dicht maken met polyesterplamuur en wat glasvezeligs, primer lak, van de binnenkant nog wat Owatrol in de naden spuiten en klaar. Net als de rest van de 'niet structurele' gaten.
Waarom niet gewoon dichtlassen? Stucje ijzer er achter plakken, vol lassen, glad slijpen en je ziet er nooit meer wat van. Ik vond trouwens wel twee kleine gaatjes die verdacht rond waren in de sponning. Dat is volgens mij om water door weg te laten lopen. Die kan ik beter in tact laten anders ben ik over een paar jaar weer bezig.
Overigens heb ik zaterdag ook ontdekt dat spray putty van Motip vrijwel exact dezelfde kleur heeft als de rest van de auto, dus dat word de primer/afwerklaag voor na de roestverwijdering en alle reparaties. Dan ziet de auto er nog enigszinds egaal uit tot ik er de definitieve kleur op ga zetten. Ik heb alleen nog geen idee wat ik zal doen... de standaard beige kleur is wel retro cool en een makkelijke basis om iets cools op te maken qua bestickering/striping, maar een andere kleur zoals bijvoorbeeld mat-straaljager-grijs biedt ook een hoop mogelijkheden...
Maar goed, laat ik me eerst maar eens focussen op waar ik nu mee bezig ben voor ik aan de gang ga met het uiterlijk.
Citaat:Die automatische antenne moet je natuurlijk met een grote boog weggooien dat is een gotspe op een Volvo 142.
Natuurlijk gaat ie weg (wat moet je met een antenne op een auto zonder radio?), maar waarom is dat zo'n gotspe op deze auto?
Estoque schreef:Op de eerste foto's vond ik hem tegenvallen, nu vind ik hem bijzonder netjes voor een "Roestige" 142..
Meest gare reparatie die ik ooit heb gevonden was een fietsband in de versnellingsbak van onze oude kadett.. Dat hielp tegen piepen ofzo denk ik
Fijn om te horen dat jullie vinden dat de staat van de auto nog niet zo erg is. Dat geeft een mens moed

En die fietsband... jezus, wat mensen soms verzinnen...

ik wacht nu tot de temperatuur boven 0 komt..)