23 November 2015, 15:45
Dopski schreef:Een 940 van 93 en nieuwer.
Groter, lichter, bewezen betrouwbaar, zelf aan te sleutelen, veel kennis op dit forum te vinden.
Ga je voor een 940: kies er eentje van de laatste bouwjaren ('97-'98, LPT of HPT) dan zijn ze volledig uitgerijpt en vrij van kinderziektes. Volgens de Zweedse werknemers uit de Volvo fabriek de beste Volvo die ze ooit gemaakt hebben in Zweden. Meeste onderhoud is goed zelf te doen en is gunstig geprijsd. De 900 serie heeft minder kunststof en computers/elektronica aan boord dan de S60, maar je moet wel van het uiterlijk houden. Een mooie Limited Edition met automaat heeft alles aan boord wat je nodig hebt aan opties. Ze zijn ook eenvoudig te tunen. Op het VolvoV700 forum, vind je er alles over (momenteel staat er een hele mooie 940 1998 van een clublid te koop).
Ik rijd er zelf eentje op LPG G3 (Prins VSI dampgas installatie) ruim 350 dkm op de teller, het rijdt als een vorst en: achterwielaandrijving (i.t.t. tot de S60).
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2