24 November 2015, 11:58
Ondertussen besloten om "gewoon" te blijven bij hoe het origineel geleverd is. Zwart dash dus. Ook ivm de kwetsbaarheid van het beige kunststof.
Verder doet deze 240 wat hij moet doen, (zo goed als) probleemloos kilometers maken. De highlights van de afgelopen periode zijn de lekke krukaskeerring voor die ik vervangen heb, een spanningsregelaar met koolborsteltjes en dat ik een eind op weg ben met de anti roestbehandeling. Die behandeling bestaat uit het wegwerken van alle beginnende roest door roestplekjes kaal te maken, ontroesten met Rustyco, behandelen met zinkfosfaatprimer, gronden en afwerken met lak of bodycoating. Als laatste komt er een laag vet in, het Mike Sander vet. Ik heb nog twee deuren, een wielkuip ra en de kofferbak te doen.
Een kwaaltje op dit moment is dat het ding koud op benzine wat nukkig is. Ontsteking is nieuw, recent onderhoud gedaan, kleppen gesteld, etc. Iemand suggesties? Het lijkt erop alsof er teveel benzine ingespoten wordt, verdenk om die reden de drukregelaar.
Verder doet deze 240 wat hij moet doen, (zo goed als) probleemloos kilometers maken. De highlights van de afgelopen periode zijn de lekke krukaskeerring voor die ik vervangen heb, een spanningsregelaar met koolborsteltjes en dat ik een eind op weg ben met de anti roestbehandeling. Die behandeling bestaat uit het wegwerken van alle beginnende roest door roestplekjes kaal te maken, ontroesten met Rustyco, behandelen met zinkfosfaatprimer, gronden en afwerken met lak of bodycoating. Als laatste komt er een laag vet in, het Mike Sander vet. Ik heb nog twee deuren, een wielkuip ra en de kofferbak te doen.
Een kwaaltje op dit moment is dat het ding koud op benzine wat nukkig is. Ontsteking is nieuw, recent onderhoud gedaan, kleppen gesteld, etc. Iemand suggesties? Het lijkt erop alsof er teveel benzine ingespoten wordt, verdenk om die reden de drukregelaar.

