1 December 2015, 16:01
Barracuda_82 schreef:Waarom loopt zoiets bij mij toch altijd zo snel uit de klauwen...
Welkom in de wondere wereld van het internet.
Je spuwt je idee op het internet en vervolgens haken er 10 anderen aan die je idee gaan versterken met linkjes van andere auto's en zelf ook ideeën aandragen. Zodat jij weer verder gaat met ideeën en uiteindelijk verlies je alle realiteit uit het oog en begin je met een op voorhand al uit de hand gelopen project. Bij mij, als student, is de belemmerende factor telkens weer geld. dat mij toch enigszins met beide benen op de grond houdt.
Als ik morgen 5000,- krijg, ben ik het overmorgen kwijt. Ik heb zoveel "Plannen" die ik niet kan uitvoeren omdat ik het geld niet heb en als je die drempel van geld weghaalt, loopt het dus ook compleet uit de hand bij mij.
Over je motorkeus, ik was net aan het nadenken over leuke 4cilinders die lekker potent zijn. En met mijn beperkte motorkennis komen de volgende motoren in mij op die wel eens heel leuk kunnen zijn en passen in een 142. :
Turbomotoren:
Nissan SR20 (heleboel variaties en natuurlijk heel goed te tunen)
Opel C20LET (Turboblok, kunnen heel veel hebben, standaard iets van 250pk)
Ford Cosworth YBD (220pk, uit een Sierra Coswoth, ook heel veel tuningspul voor te vinden)
N/A:
Honda F20C (245 pk, N/A uit een S2000)
Toyota 4A-GE 20V Blacktop (160pk, Corolla's etc)
Ik heb bewust de Volvo motoren eruit gelaten omdat je graag iets anders wilt. Al deze motoren kosten(als je ze vind) rond de 1000 en 2000 euro en zijn gevonden in achterwiel-aangedreven auto's, zodat je er ook een versnellingsbak voor kunt vinden. De 4A-GE en SR20 zijn uiteraard ook in FWD's geleverd, maar daar past een RWD bak achter.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo