1 December 2015, 16:50
Ik wil je het idee van een diesel niet ontmoedigen, maar reken erop dat zo'n diesel beperkt is qua powerband. Zal op max 5000 toeren liggen en met een frikkin' huge turbo zal dat niet heel erg prettig zijn om te driften. De "Black Smoke" jongens hebben wel iets meer moeite met die dieselmotoren gehad dan dat je schetst op de vorige pagina's.. Kijk maar naar hun huidige C-klasse. dat ding loopt nog steeds niet goed/mooi.
Daarnaast, heb je al nagedacht over een achteras? want met 400pk en 600-700NM aan koppel, zal een gewone 142 as als een wokkel opdraaien (dat heb ik een keer meegemaakt, in mindere mate, met mijn broer zijn C Kadett en dat is niet heel fun en heeft meer iets weg van een stok in het achterwiel van je fiets steken.
)
Ook is het wel even handig om uit te vogelen hoe de carterpan van je blok moet zijn. Komt de oliepan voor of achter je vooras? en als je de carterpan moet aanpassen, dan moet je ook de olie-pickup veranderen en misschien wel schotten plaatsen om de olie op te kunnen pakken bij het driften. En hoe ga je je stuur-geometrie behouden als je alles moet aanpassen, want wellicht past de stabilisatorstang niet meer met zo'n V6 op de vooras. dat zijn allemaal dingen die voor de 240 al reeds zijn opgelost en bekend zijn (je kunt hele V8 subframes + motormounts kopen), maar voor een 142 nog niet bestaan. Ik wil je allerminst ontmoedigen, maar met die 4000 euro voor zo'n motorblok heb je nog lang niet al die euvels opgelost die je nog voor je kiezen krijgt.
En hoe denk je dit ooit onder de kap van een 142 te laten passen?:
![[Afbeelding: BlackSmoke-Benz-16.jpg]](http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/BlackSmoke-Benz-16.jpg)
bij de benz zit de radiator al in de kofferbak, en zij hebben nog nauwelijks ruimte over in het vooronder..
Daarnaast, heb je al nagedacht over een achteras? want met 400pk en 600-700NM aan koppel, zal een gewone 142 as als een wokkel opdraaien (dat heb ik een keer meegemaakt, in mindere mate, met mijn broer zijn C Kadett en dat is niet heel fun en heeft meer iets weg van een stok in het achterwiel van je fiets steken.
)Ook is het wel even handig om uit te vogelen hoe de carterpan van je blok moet zijn. Komt de oliepan voor of achter je vooras? en als je de carterpan moet aanpassen, dan moet je ook de olie-pickup veranderen en misschien wel schotten plaatsen om de olie op te kunnen pakken bij het driften. En hoe ga je je stuur-geometrie behouden als je alles moet aanpassen, want wellicht past de stabilisatorstang niet meer met zo'n V6 op de vooras. dat zijn allemaal dingen die voor de 240 al reeds zijn opgelost en bekend zijn (je kunt hele V8 subframes + motormounts kopen), maar voor een 142 nog niet bestaan. Ik wil je allerminst ontmoedigen, maar met die 4000 euro voor zo'n motorblok heb je nog lang niet al die euvels opgelost die je nog voor je kiezen krijgt.
En hoe denk je dit ooit onder de kap van een 142 te laten passen?:
![[Afbeelding: BlackSmoke-Benz-16.jpg]](http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/BlackSmoke-Benz-16.jpg)
bij de benz zit de radiator al in de kofferbak, en zij hebben nog nauwelijks ruimte over in het vooronder..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo