3 December 2015, 09:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 December 2015, 10:00 door Barracuda_82.)
Zojuist het pakketje van HBM binnen met de lashandschoenen, pons & -verzettang en een stpale griptangen. Ik heb blijkbaar alleen ergens het woord "mini" over het hoofd gezien... :/
Fijn dat je het een leuk topic vind
Thanks ook voor de heads-up over die regelgeving. Ik weet dat je (mits goed gemaakt natuurlijk) alles wel op kenteken kan krijgen, maar je wil inderdaad eigenlijk wel gewoon de originele identiteit van de auto blijven behouden. Zeker omdat de regelgeving voor oude auto's een stuk soepeler is.
Dit stukje uit je blog legt duidelijk uit wat die 1/3 wijziging inhoud:
Dus ik kan wel een compleet andere motor en aandrijflijn monteren, maar het chassis moet dan origineel blijven. Zodra ik de voorste kokers vervang door een buizenframe of iets anders heb ik 2/3 aangepast en vervalt de identiteit... hmm, dat maakt het allemaal zeker interessant.
Maarrrrr... mag ik dan ook geen aanpassingen aan het chassis doen? Al is het bijvoorbeeld maar een inkeping in de koker, of een versteviging waar nodig? Als ik het zo lees bedoelen ze Ãcht het compleet vervangen van ÃÃn van de delen, niet het aanpassen van.
oudevolvo schreef:Leuk topic om te volgen! Laat ik ook een duit in het zakje doen. De RDW stelt eisen aan de aanpassingen die je mag doen. Ik heb hiervoor het een en ander uitgezocht voor de ombouw van mijn Amazon combi naar geheel elektrisch aangedreven auto.
Zie http://www.oudevolvo.nl/2015/03/11/verke.../#kenteken
Kort samengevat, je mag maar 1/3 wijzigen, anders krijg je een nieuwe identiteit (en dat wil je niet, want dan is het geen 142 uit de jaren 70 meer maar een einzelganger die aan de eisen anno 2015 moet voldoen).
Ik kies er dus bewust voor om allÃÃn de motor te wijzigen en niet de ophanging etc.
Dus los van de technische obstakels zou ik zeker ook even naar de regelgeving kijken aangenomen dat je er legaal mee de weg op wilt en niet illegaal dus zonder na de modificaties langs de RDW te gaan.
Fijn dat je het een leuk topic vind

Thanks ook voor de heads-up over die regelgeving. Ik weet dat je (mits goed gemaakt natuurlijk) alles wel op kenteken kan krijgen, maar je wil inderdaad eigenlijk wel gewoon de originele identiteit van de auto blijven behouden. Zeker omdat de regelgeving voor oude auto's een stuk soepeler is.
Dit stukje uit je blog legt duidelijk uit wat die 1/3 wijziging inhoud:
Citaat:Een voertuig bestaat uit 3 hoofdonderdelen, namelijk;Als van een voertuig meer dan ÃÃn van de bovengenoemde wordt vervangen door een ander exemplaar/type vervalt de oorspronkelijke identiteit van het voertuig. Dit noemen we de 1/3 versus 2/3 Regeling. Hierdoor is het mogelijk dat het voertuig een andere Datum Eerste Toelating (DET) krijgt of zelfs nieuw wordt. Het voertuig dient dan ook aan de nieuwere eisen te voldoen.
- Chassis
- Carrosserie
- Motorblok met aandrijflijn
Dus ik kan wel een compleet andere motor en aandrijflijn monteren, maar het chassis moet dan origineel blijven. Zodra ik de voorste kokers vervang door een buizenframe of iets anders heb ik 2/3 aangepast en vervalt de identiteit... hmm, dat maakt het allemaal zeker interessant.
Maarrrrr... mag ik dan ook geen aanpassingen aan het chassis doen? Al is het bijvoorbeeld maar een inkeping in de koker, of een versteviging waar nodig? Als ik het zo lees bedoelen ze Ãcht het compleet vervangen van ÃÃn van de delen, niet het aanpassen van.