22 December 2015, 17:56
Blok rechtop is B20 oliepan en olie pomp of pickup.
Blok scheef is b230 oliepan houden.
De turbo past dan niet rechtstreeks op het spruitstuk maar kan je met twee flensen en een bocht omhoog brengen.
Het subframe moet je een cm of drie verlagen ter plaatse van je oliepan.
Grotere tunnel maken voor je bak.
Grotere radiator verzinnen met elektrische fan aan de voorkant ivm ruimte gebrek.
Die grote polie op de krukas raakt je stabilisator stang.
Ik heb de stang naar voren gezet een paar cm.
De achteras is een dana 30, zit er verschil in de dana 30 van een 1 2 7 of 9 serie?
De overbrenging van de 144 is waarschijnlijk 1 op 4,10
Ik denk dat je met een B230 turbo met 200pk en 300nm koppel in een lichte 144 een achteras wilt met 1 op 3.43 uit een late 940.
Dat word dan samenstellen of de as van de 940 inkorten en pasmaken.
Misschien past iets van een 240 wel?
De draagarmen lijken wel op die van een 140.
Ben benieuwd
Blok scheef is b230 oliepan houden.
De turbo past dan niet rechtstreeks op het spruitstuk maar kan je met twee flensen en een bocht omhoog brengen.
Het subframe moet je een cm of drie verlagen ter plaatse van je oliepan.
Grotere tunnel maken voor je bak.
Grotere radiator verzinnen met elektrische fan aan de voorkant ivm ruimte gebrek.
Die grote polie op de krukas raakt je stabilisator stang.
Ik heb de stang naar voren gezet een paar cm.
De achteras is een dana 30, zit er verschil in de dana 30 van een 1 2 7 of 9 serie?
De overbrenging van de 144 is waarschijnlijk 1 op 4,10
Ik denk dat je met een B230 turbo met 200pk en 300nm koppel in een lichte 144 een achteras wilt met 1 op 3.43 uit een late 940.
Dat word dan samenstellen of de as van de 940 inkorten en pasmaken.
Misschien past iets van een 240 wel?
De draagarmen lijken wel op die van een 140.
Ben benieuwd

Volvo 145 B230 M47 lpg 1970